Apple uvedením nového iPadu Air cílí na vyšší podíl na trhu s tablety
Poslední den minulého týdne odstartoval Apple Inc. prodej nového tabletu iPad Air, a to v době, kdy společnost zápasí s novými výzvami spojenými s dosavadní nadvládou na trhu, jež dříve sama pomáhala rozvíjet. Současně oznámila uvedení na trh nového iPadu Mini později v tomto měsíci.
Poprvé byla navíc pro uvedení na trh vybrána také Čína a Japonsko. Oproti předešlému ostrému startu poslední novinky ve 34 zemích, bylo pro start nového tabletu vybráno až 42 zemí.
Nový iPad Air je dle údajů společnosti o 20% užší a o 28% lehčí než jeho předchůdce. Fyzický vzhled 9,7 palcového tabletu byl převzat z iPadu mini a na trh přichází s novým 64-bitovým procesorem s názvem A7, jež si odbyl premiéru v rámci uvedení nového iPhonu 5S v minulém měsíci.
Očekáváním je, že investoři budou bedlivě vyhlížet známky silné poptávky po novém zařízení na trhu tabletů, jehož dříve raketový růst vykazoval v posledních dvou čtvrtletích, i přes zářijový prodej 14 miliónů zařízení, známky útlumu. Právě Japonsko a především pak Čína se jeví jako marketingový tah, jež by firmě mohl opět dopomoci usadit se na výsluní trhu s tablety.
Opakující se nevýhodou na trhu s iPhony je, že dodávky a příjmy z prodeje obvykle rychle klesají s uspokojením prvotní poptávky. U Applu tak s ohledem na periodicitu iPhonu očekávají, že silná poptávka přetrvá do prosince tohoto roku a riziko poklesu poptávky by se mohlo začít projevovat na číslech za období mezi březnem a červnem 2014.
Čísla ukazují, že, co se podílu na globální scéně týká, iPad trhu s tablety stále vévodí. V posledních měsících je však možné sledovat, jak vůdčí pozice americké společnosti Apple, v souvislosti se silnou konkurencí ostatních výrobců, kteří své zboží podobné specifikace nabízejí často za částky o 100 USD levnější, klesá.
Dle údajů IDC (International Data Corporation) dosahoval podíl společnosti Apple na globálním trhu v prodeji tabletů v prvních třech čtvrtletích tohoto roku v průměru 34%. Ve stejném období roku předešlého se však na trhu podílel celými 52%. Oproti tomu výrobce Samsung zvýšil tržní podíl ve stejném období se svými tablety řady Galaxy z loňských 10% na letošních 19%.
Svou cestu mezi zmíněné dvě stálice se snaží razit také společnosti Amazon a Google, jež uvedly na trh větší tablety pod označením Kindle Fire a Nexus. Podobně jako u Samsungu jsou tato zařízení nabízena s podobnými specifikacemi a paměťovými konfiguracemi jako iPad Air, ovšem s cenou hodně pod 499 dolary, za které je nabízen poslední ze zmíněných tabletů amerického výrobce Apple.
Naši zkušení makléři se na kapitálových trzích pohybují již mnoho let a dokáží poradit i ve složité situaci. Přistupujeme ke každému klientovi individuálně, ať již se jedná o začínajícího investora a tradera nebo o zkušeného burzovního profesionála.
Jsme vždy připraveni Vám poradit s implementací konkrétních obchodních strategií, kterým důvěřujeme a které mají svou historii. Tam kde ostatní utíkají z boje, my vidíme příležitost.
Pro více informací navštivte www.hbpartners.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz