Priorita Volkswagenu - elektromobily!
Dnes oficiálně začal ve Frankfurtu již 65. ročník tamního autosalonu. Představuje se zde téměř 1100 vystavovatelů z 35 zemí. Návštěvníkům nabídnou na 159 světových premiér.
Koncern Volkswagen na autosalonu předvádí např. Audi nanuk quattro - dvoudveřové SUV s dieselovým desetiválcem či nové varianty supersportů od Lamborghini a Bugatti. Mnohem zajímavější je však oznámený „útok“ v segmentu elektromobility. Nejenže chce být obecně Volkswagen do roku 2018 lídrem automobilového trhu, hodlá být lídrem také v oblasti elektromobility. Již do roku 2014 chce mít koncern na trhu hned 14 elektrických nebo hybridních modelů. Navíc v případě požadavku trhu může být až 40 modelů koncernu vybaveno alternativním pohonem. Dáno je to automobilkou v posledním období zaváděným modulárním systémem. Již při jeho vývoji bylo myšleno pro montáž elektrického pohonu.
Bez bližších údajů Volkswagen uvedl, že z každoročních více jak 7 mld. EUR investovaných do výzkumu a vývoje, významný podíl připadá na zmiňovanou elektromobilitu. Na projektu má v současnosti pracovat na 400 přijatých špičkových odborníků a téměř 70 tis. zaměstnanců se již vlastně v daném směru dále postupně zapojuje.
Na trh mají v budoucnu přijít koncernové vozy Audi s modely A3 e-tron, Q7 e-tron, A6 e-tron A8 e-tron. Samotný Volkswagen pak vsadí na plug-in hybridy Golf Twindrive a Passat Twindrive a také Porsche Cayenne S E-Hybrid.
Na autosalonu však ve světové premiéře byly představeny první dva koncepty Volkswagen e-Golf a e-up! Posledně zmiňovaný má na 100 km spotřebovat 11,7 kWh elektrické energie, což má být dle automobilky z hlediska účinnosti světový rekord. O dvě třídy vyšší e-Golf má pak spotřebovat 12,7 kWh. Vzhledem k cenám elektřiny v Německu (0,258 EUR/kWh) automobilka tedy udává náklady na 100 km jízdy 3,28 EUR, resp. 3,02 EUR u modelu e-up!
Oba vozy jsou čtyřdveřové a ve standardním vybavení mají např. nabídnout automatickou klimatizaci či rádio s navigačním systémem. U modelu e-Golf lze k základním parametrům zmínit zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost 140 km/hod. či maximální dojezd 190 km. Prostřednictvím rychlonabíjení se má dosáhnout 80 % kapacity baterie za zhruba půl hodiny.
Oznámené záměry Volkswagenu jistě zahýbají s konkurencí, která kroky této hlavní evropské automobilky musí brát vážně. Poslední dobou se množily zprávy o ústupu automobilek ze sektoru elektromobilů. Např. General Motors příliš neuspěla se svým plug-in hybridem Chevrolet Volt. Na druhou strany lídr v elektromobilech Tesla Motors (TSLA) je důkazem, že na trhu v tomto směru existuje výrazný prostor. Právě pokud porovnáme parametry představených modelů Volkswagenu s vozem Model S od zmiňovaného amerického výrobce, je stále znát, kdo zatím v řadě parametrů v dané technologii vede. Volkswagen však vzhledem ke své velikosti a možnostem, může ztrátu velmi rychle dohnat.
Zmínit lze závěrem dnešní kurzový vývoj akcií Volkswagen, který zároveň pozitivně reaguje i na zveřejněné srpnové prodeje samotné automobilky (461 600 vozů; -1 %). Preferenčním akciím, zařazeným do indexu DAX, se výrazně daří a patří dnes s cca +4 % růstem k nejziskovějším. Po týdnu se jim zároveň technicky daří navrátit se nad svůj 50denní cenový průměr.
J. Zendulka
BH Securities a.s - jeden z nejvýznamnějších nebankovních obchodníků s cennými papíry s 20ti letou zkušeností na kapitálových trzích. Hlavní činností je zprostředkování obchodů v tuzemsku i v zahraničí, obhospodařování individuálních portfolií, obchodování na úvěr a obchodování s deriváty.
Více informací na: www.bhs.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz