OVB Nejvstřícnější bankou – Handicap Friendly za II. čtvrtletí 2013 je opět ČS
Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za druhé čtvrtletí roku 2013 se stala, stejně jako ve čtvrtletí předchozím Česká spořitelna. Tato banka získala za druhé čtvrtletí od občanů se zdravotním postižením hodnocení 81,4 procent. Druhé nejlepší hodnocení obdržela Fio banka, která získala 79 procenta. Třetí místo pak obsadila, stejně jako v předchozím čtvrtletí Komerční banka se 77,6 procenty. Banky z pohledu jejich vstřícnosti k osobám se zdravotním postižením hodnotí samy tyto osoby. Výsledky hodnocení tak ukazují vstřícnost bank v očích lidí se zdravotním postižením.
Česká
spořitelna je stále nejvstřícnější
Česká spořitelna se stejně jako v prvním
čtvrtletí stala i ve druhém nejvstřícnější bankou z pohledu lidí se
zdravotním postižením. Její hodnocení však kleslo o 4 procentní body. Pokles
hodnocení zavinil přesun pozitivního hodnocení části klientů se zdravotním
postižením ke konkurenčním bankám Fio bance či Komerční bance, které si své
hodnocení udržely či mírně posílily.
I nadále platí, že Česká spořitelna je
pro osoby se zdravotním postižením velice vstřícná. Důkazem této skutečnosti
je, že většina klientů OZP je právě klienty této banky. Stejně jako v prvním
čtvrtletí, i ve čtvrtletí druhém občané se zdravotním postižením oceňují
inovativnost banky ve vztahu k OZP. OZP oceňují, že je právě Česká spořitelna
průkopníkem nových řešení a opatření vstřícná k osobám se zdravotním
postižením.
Pavel Skala, člověk se zrakovým
postižením hodnotí Českou spořitelnu takto. "Vyhovují
mi bankomaty pro nevidové, kterých má Česká spořitelna velké množství. Vybírat
se nebojím, protože vybírám vždy přímo na pobočce, kde se mi pod kontrolou
kamer a zaměstnanců banky nic nestane. Oceňuji také navigační systém pro
nevidomé na pobočkách této banky."
Klára Pačesová z tiskového centra České
spořitelny své umístění komentuje takto:
"Výsledků hlasování osob se zdravotním postižením si velmi vážíme a
vnímáme ho jako ocenění našich aktivit, které pro osoby se zdravotním
postižením děláme."
Fio banka získala druhé nejvyšší
hodnocení 79 procenta a za vedoucí Českou spořitelnou tak zaostala o pouhá 2,4
procenta. Banka tak svým hodnocením předběhla Sberbank, která spolu s ní
obsadila v prvním čtvrtletí druhé místo.
Hodnocení Fio banky ovlivňovala mimo
jiné všeobecná popularita této banky a neustálý růst klientů, mezi nimiž je i určité
procento osob se zdravotním postižením. Vstřícnost této banky sledují OZP
především ve stále se rozšiřující síti poboček, které jsou velmi moderní a
osoby se zdravotním postižením kvalitně přizpůsobené.
Ačkoliv je navíc Fio banka vnímána jako
nízkonákladová a internetová banka, vybudovala během posledních měsíců poměrně
širokou síť moderních poboček, které jsou k dispozici prakticky v každém
okresním městě. Tím se Fio banka přiblížila nejen osobám se zdravotním
postižením, ale i všem ostatním klientům.
Komerční
banka opět třetí
Komerční banka oproti prvnímu čtvrtletí
mírně posílila své hodnocení. Oproti 77,4 procenta v prvním čtvrtletí získala
ve druhém čtvrtletí 77,6 procenta. Banka oslovuje klienty se zdravotním
postižením stejným způsobem jako konkurenční Česká spořitelna.
Připomeňme, že v průzkumu serveru www.vstricnabanka.cz, který zkoumal
rozsah opatření bank vstřícných k osobám se zdravotním postižením se tato banka
umístila na pátém místě. Je tedy zřejmé, že samy osoby se zdravotním postižením
hodnotí tuto banku lépe.
Nové,
nízkonákladové banky důvěru OZP moc nemají
Hodnocení osob se zdravotním postižením
ukázalo, že OZP stále nevěří nízkonákladovým bankám s výjimkou druhé Fio banky.
Více než ostatní klienti tak OZP věří zavedeným a velkým bankám, které jsou
však pro tuto skupinu osob zřejmě dostupnější. Důvodem není jen pobočková síť
těchto bank, ale také množství bankomatů, rozsah služeb, které klient na
pobočce vyřídí a také proškolení personálu ve vztahu k osobám se zdravotním
postižením.
S nízkonákladovými bankami se tak mohou
OZP setkat převážně formou internetového bankovnictví či on-line služeb, které
však nejsou pro konzervativně založené OZP zřejmě nejdůležitější.
Příklad Fio banky však ukazuje, že i
nízkonákladová a nová banka může oslovit tuto poměrně konzervativní skupinu
lidí. Musí však umět těmto lidem naslouchat, přijímat jejich názory a potřeby a
s těmito také pracovat.
I. čtvrtletí 2013 |
II. čtvrtletí 2013 |
|
85 |
81,4 |
|
Fio banka |
80 |
79 |
77,4 |
77,6 |
|
Poštovní spořitelna |
75 |
75,8 |
80 |
75,2 |
|
Air Bank |
74,1 |
72 |
ČSOB |
71,8 |
70,3 |
69,5 |
70,2 |
|
mBank |
65,8 |
62 |
Raiffeisenbank |
61,3 |
61,5 |
55 |
58,3 |
|
Zuno Bank |
52,7 |
52,1 |
Equa Bank |
50,2 |
44,7 |
LBBW |
41,6 |
42 |
Citibank |
36 |
37,5 |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz