TNBiz (TN.cz)
Investice  |  19.03.2013 18:15:08

Kupovat auto po bouračce? TIPY odborníka, na co si dát pozor

Tradiční a velké autobazary se stále více takovým vozům zcela vyhýbají a nevykupují je ani na protiúčet. Například jeden z největších a nejstarších autobazarů Auto ESA ve své nabídce takové vozy nemá, resp. nenabízí k dalšímu prodeji vozy bourané na nosné části.
 

Rozdíl totiž samozřejmě je v tom, jestli je auto bourané lehce, tedy např. nedobrzděním byl nabourán například nárazník včetně chladiče, nebo jde o vůz po vážné havárii.

„Opravený vůz po lehčím střetu většinou nebývá velký problém, hodně záleží na tom, kdo a jak kvalitně jej opravil, takové opravy provedené v autorizovaných či kvalitních servisech mohou být například provedeny tak dobře, že jsou jen stěží odhalitelné a na bezpečnost opraveného vozu mají minimální či žádný vliv,“ říká Tomáš Svoboda z Auto ESA.
 

Něco jiného je opravený vůz po velké bouračce, která zasáhne nosné části. Takový vůz by se správně do provozu již neměl dostat, nebo by měl případný zájemce být minimálně upozorněn, co se s vozem stalo, aby počítal se všemi možnými následky.
 

Vozů po bouračkách, zejména dovezených a opravených ze zahraničí, jezdí podle odborníků na našich silnicích bohužel stále velké množství.
 

U takových vozů často nastávají problémy zejména v otázce bezpečnosti. „Opravený vůz se může v některých situacích chovat nepředvídatelně, například při prudkém brzdění na mokré vozovce se může dostat kvůli nepřesně srovnanému rámu či nápravám do smyku. Častým problémem, spojeným s opraveným vozem po vážné havárii, je potom stav elektrického vedení,“ říká Tomáš Svoboda z Auto ESA.
 

A jak takový vůz poznat? Nejlépe je spolehnout se na odborníky a při nákupu ojetého vozu si jej nechat prohlédnout v autorizovaném servisu. Velké a zavedené autobazary to bez problémů umožňují či to svým zákazníkům dokonce doporučují.
 

Kromě toho lze většinou vůz po těžké havárii odhalit i laickým pohledem na předek vozu. Důležité je, aby spáry mezi jednotlivými částmi karoserie byly všechny stejně široké, bouračku lze odhalit i důkladnou kontrolou barvy karoserie jednotlivých dílů. Když zjistíte byť drobný rozdíl v odstínu barvy jednotlivých lakovaných dílů, většinou jde o problém, byť v některých případech může jít jen o přelakování po poškrábání či lehkém ťuknutí.
 

Pozitivní informací na závěr je, že současný stav trhu ojetin je co do množství opravených vozů po vážné havárii přeci jen trochu lepší, než před 20 roky, kdy nabídka kvalitních ojetých vozů zahraničních značek s jasným původem nebyla u nás tak široká, jako dnes.
 

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688