Kupovat auto po bouračce? TIPY odborníka, na co si dát pozor
Tradiční a velké autobazary se stále více takovým vozům zcela vyhýbají a nevykupují je ani na protiúčet. Například jeden z největších a nejstarších autobazarů Auto ESA ve své nabídce takové vozy nemá, resp. nenabízí k dalšímu prodeji vozy bourané na nosné části.
Rozdíl totiž samozřejmě je v tom, jestli je auto bourané lehce, tedy např. nedobrzděním byl nabourán například nárazník včetně chladiče, nebo jde o vůz po vážné havárii.
„Opravený vůz po lehčím střetu většinou nebývá velký problém, hodně záleží na tom, kdo a jak kvalitně jej opravil, takové opravy provedené v autorizovaných či kvalitních servisech mohou být například provedeny tak dobře, že jsou jen stěží odhalitelné a na bezpečnost opraveného vozu mají minimální či žádný vliv,“ říká Tomáš Svoboda z Auto ESA.
Něco jiného je opravený vůz po velké bouračce, která zasáhne nosné části. Takový vůz by se správně do provozu již neměl dostat, nebo by měl případný zájemce být minimálně upozorněn, co se s vozem stalo, aby počítal se všemi možnými následky.
Vozů po bouračkách, zejména dovezených a opravených ze zahraničí, jezdí podle odborníků na našich silnicích bohužel stále velké množství.
U takových vozů často nastávají problémy zejména v otázce bezpečnosti. „Opravený vůz se může v některých situacích chovat nepředvídatelně, například při prudkém brzdění na mokré vozovce se může dostat kvůli nepřesně srovnanému rámu či nápravám do smyku. Častým problémem, spojeným s opraveným vozem po vážné havárii, je potom stav elektrického vedení,“ říká Tomáš Svoboda z Auto ESA.
A jak takový vůz poznat? Nejlépe je spolehnout se na odborníky a při nákupu ojetého vozu si jej nechat prohlédnout v autorizovaném servisu. Velké a zavedené autobazary to bez problémů umožňují či to svým zákazníkům dokonce doporučují.
Kromě toho lze většinou vůz po těžké havárii odhalit i laickým pohledem na předek vozu. Důležité je, aby spáry mezi jednotlivými částmi karoserie byly všechny stejně široké, bouračku lze odhalit i důkladnou kontrolou barvy karoserie jednotlivých dílů. Když zjistíte byť drobný rozdíl v odstínu barvy jednotlivých lakovaných dílů, většinou jde o problém, byť v některých případech může jít jen o přelakování po poškrábání či lehkém ťuknutí.
Pozitivní informací na závěr je, že současný stav trhu ojetin je co do množství opravených vozů po vážné havárii přeci jen trochu lepší, než před 20 roky, kdy nabídka kvalitních ojetých vozů zahraničních značek s jasným původem nebyla u nás tak široká, jako dnes.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz