(Kurzy.cz)
Zájem o lednové internetové výprodeje je o pětinu vyšší než loni
Zájem o lednové výprodeje na internetu roste, návštěvnost dokonce překonává předvánoční období. Potvrzují to čísla internetové nákupní galerie MALL.CZ. Výprodeje jsou čím dál více oblíbené nejen v Česku, kde zájem o ně meziročně vzrostl o 20 %, ale i v dalších evropských zemích, kde obchod působí. Nejlépe se prodává elektronika.
Zájem českých zákazníků o povánoční výprodeje na internetu roste. Důvodem jsou jak dárkové poukazy a peníze pod stromečkem, tak vědomí, že po Vánocích přijdou obchodníci se slevami, a s některými nákupy se tedy vyplatí počkat. Návštěvnost obchodu v době výprodejů je dokonce o 18 % vyšší, než tomu bylo v předvánočním období. V případě MALL.CZ činí meziroční nárůst výprodejových tržeb zhruba 20 %.
Počet objednávek je oproti Vánocům logicky nižší, na druhou stranu roste průměrná hodnota nákupu. “To souvisí se skutečností, že zákazníci ve výprodejích nakupují dražší položky, u kterých se vyplatí si počkat, jaké ceny obchody nabídnou,” říká Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.
Na MALL.CZ je ve výprodejích zájem především o elektroniku, bílé zboží a malé spotřebiče. Zvýšený zájem je také o akční sportovní vybavení. Na výprodeje naopak zákazníci nečekají v případě nákupu zboží pro děti, hodinek či kosmetiky.
Stejný trend rostoucího zájmu lze vysledovat i v polských a maďarských pobočkách MALL.CZ. Zde je tempo ještě rychlejší než v Česku – v Polsku výprodejové tržby meziročně vzrostly o 25 %, v Maďarsku jsou dokonce dvojnásobné. Naopak na Slovensku je zájem o výprodeje zhruba stejný jako v minulém roce. Ve všech zemích Visegrádské čtyřky se v rámci výprodejů nejlépe prodává elektronika a domácí spotřebiče.
Specifický je trh ve Slovinsku, kde výprodeje začínají až v druhé polovině ledna.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz