TNBiz (TN.cz)
Z domova  |  26.11.2012 16:09:02

Štíty Adéla a Tonda dokončily ražby na prodloužení metra trasy A

PRAHA (MEDIAFAX) - Přes 800 tun vážící razící štíty Adéla a Tonda prorazily v pondělí poslední stanici Dejvická na budoucí prodloužené trase metra A do Motola. Slavnostního proražení se zúčastnili zástupci Prahy, dopravního podniku a společnosti Metrostav, která metro staví.

"Tonda a Adéla svou pouť podzemím Prahy dnes končí. Jejich práce byla náročná a záslužná a díky unikátní tunelářské technologii navíc i maximálně šetrná a bezpečná. Chtěl bych ocenit práci všech, kteří se podíleli na dokončení ražby ještě před plánovaným termínem," řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Náměstek primátora Pavel Richter (TOP 09) současně připomněl, že štíty se loni daly do práce a kromě stovky metrů tunelů absolvovaly oba stroje se svými posádkami celkem deset prorážek.

"Prodloužení trasy metra A usnadní dopravu především obyvatelům Prahy 5 a 6. Cesta z nemocnice Motol na Můstek se namísto současné půl hodiny zkrátí na pouhých 15 minut. Zrychlení dopravy do fakultní nemocnice Motol ocení přibližně 930 tisíc pacientů ročně, ale i návštěvy hospitalizovaných, kteří se do nemocnice vypraví," uvedl generální ředitel dopravního podniku Milan Křístek.

Každý ze štítů vyrazil 4177 metrů tunelu, nejvyššího výkonu dosáhla Adéla, když za jeden den zvládla 37 metrů. Celkem štíty odtěžily čtvrt milionu krychlových metrů horniny a osadily 32 400 železobetonových segmentů, které tvoří definitivní ostění tunelů. Jeden stroj obsluhovalo deset specialistů, kteří pracovali ve čtyřech směnách. Tonda se na cestu z Vypichu vydal loni v dubnu a Adéla ho následovala o tři měsíce později. Podle plánu měly štíty dorazit do Dejvic na začátku prosince.

Prodloužený úsek trasy metra A bude měřit 6134 metrů a bude mít celkem čtyři stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stanice se razí novou rakouskou tunelovací metodou NRTM. Ta slouží i při budování dvoukolejných tunelů z Vypichu do Motola a odstavných kolejí. Pokladnu hlavního Prahy prodloužení podzemky vyjde na více než 20 miliard korun. Všechny stanice budou bezbariérové. Cestující by se na nové trase měli svézt v roce 2014.

Denisa Šindlerová, sindlerova@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688