Společnosti často zanedbávají péči o současné zákazníky, tvrdí manažeři
PRAHA (MEDIAFAX) - Věnovat se svým současným klientům je pro mnoho firem opomíjenou nutností úspěšného byznysu. Společnosti jsou často zaslepené pouze vidinou získávání nových klientů, načež ztrácejí ty, které získali dříve, informovala v úterý marketingová agentura Sabanero.
"Nové zákazníky je nutno oslovit zajímavou cenou, možností odměn za registraci nebo věrnostním programem s odměnami. Proti tomu stávající zákazník očekává, že za to, že již vašim zákazníkem je, získá nějaký benefit - ať už se jedná o slevu na nákup či možnost odměn za věrnost, soutěží a výjimečných akcí," říká jednatel marketingové agentury Sabanero Roman Berglowiec.
Péče o stávající i nové zákazníky se proto podle něho vzájemně prolíná a ideální variantou zůstává nabízet akce pro obě skupiny při jejich občasném oddělení a zvýhodnění jedné či druhé skupiny.
"V oblasti prodeje zboží a služeb se samozřejmě péče o zákazníky liší v jiném přístupu k zákazníkovi, který si u vás zakoupí knihu, nebo k firemnímu zákazníkovi nakupujícímu reklamní kampaň v řádech statisíců," uvedl Berglowiec s tím, že opětovná spolupráce či nákup závisí na více faktorech, jako je spokojenost s celkovým přístupem, rychlostí a jednoduchostí nákupu nebo zařízení služby, přiměřená cena a průběžná a následovná péče o zákazníka.
"Jako nejúčinnější udržení naši firemní klientely zaznamenáváme možnost nabídky množstevních slev a celkové plánování kampaní, kdy zákazník pouze schválí náš návrh a agentura se již o vše postará," zakončil Berglowiec.
Jan Soukup, soukupj@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Michal Petrák, Comgate
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.