(Kurzy.cz)
Ptáme se odborníka Ing. Jiřího Jemelky: Jak poznat, co ve firmě zlepšit, a jak to zlepšit?
Již měsíc můžete na našem serveru v sekci Podnikání v Poradně pro podnikatele nacházet odpovědi na dotazy našich klientů z řad podnikatelů a firem týkající se strategie řízení, personalistiky, finančních toků, prodeje a marketingu.
V seriálu "Poradny pro podnikatele", který jsme pro vás připravili, vám předložíme odpovědi na dotazy, na které jsme se zeptali Ing. Bc. Jiřího Jemelky, marketingového specialisty, odborníka na růst a rozvoj firem, zakladatele společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o.
Dotaz Kurzy.cz:
Jak poznat, co ve firmě zlepšit, a jak to zlepšit. Pokud se zabýváte růstem firem, pak byste na tuto jednoduchou otázku měl mít nějakou smysluplnou odpověď, ne?
Odpověď pana Jiřího Jemelky, odborníka na růst a rozvoj firem:
Dotaz je opravdu jasný a stručný. Víte, každý z nás má určité názory a zkušenosti a skrze tyto názory a zkušenosti se pak vcelku logicky dívá na svět kolem sebe. Proto mu pak některé věci bijí do očí a jiné mu zcela unikají. Konkrétně příklad do firmy, který aktuálně řešíme. Šéf má ve své blízkosti pracovníka, který se v minulosti osvědčil, umí dobře komunikovat, dokáže spoustu věcí selsky řečeno „obkecat“. A tento šéf samozřejmě na svého podřízeného drží – vždyť se osvědčil. To, že tento pracovník už např. dva roky intrikuje, na jedné straně šéfa pomlouvá u spolupracovníků, na druhé straně se před šéfem „prodává“ jako nejdůležitější zaměstnance firmy (nezapomeňme, že šéf takovému pracovníku díky minulým zkušenostem a názorům-závěrům, které si udělal, takovému pracovníku více naslouchá a klade větší váhu jeho radám) vytváří obrovské napětí a škody nejen uvnitř firmy. Ostatní zaměstnanci šéfovi říkají svůj názor (shodou okolností jiný, než má onen intrikář), ale názoru většiny šéf nedává takovou váhu, protože ostatním lidem ve firmě tolik nedůvěřuje jako onomu prvnímu pracovníku. Takový pracovník může doslova rozložit produktivní firmu. Jiný příklad. Pokud procházíme (vzato za naši historii poradenské činnosti) cca. 5ti desítkami firem, vidíme, že vždy dokážeme majiteli firmy přinést nový pohled na věc, doporučení, co dělat jinak (na základě vlastně zpracované struktury průběhu vstupní analýzy). A už jen detailní změny v pohledu majitele na věc (o kterých ho dříve nedokázal nikdo přesvědčit, že mají smysl a že stojí za to je „pouze“ vyzkoušet) přináší obrovské posuny lidí, systémů i celé firmy dopředu. Zlepšovat se v podstatě cokoliv, a neustále. Japonci tomu říkají kaizen. Američané CANI (constant and neverending improvement). Česky bychom tomu mohli říct takto: ochota firmy neustále makat NA SOBĚ. Dnes je jen velmi málo podnikatelů, kteří pracují NA podniku. Většina pracují V podniku. A to je obrovský rozdíl. Nerozvíjíte-li systematicky firmu, sama to za Vás neudělá. A pouze vytrvalá snaha má význam. To si prosím pamatujte: POUZE VYTRVALÁ SNAHA MÁ VÝZNAM. Tedy ne to má význam, co uděláme jednou za rok, když plánujeme strategii, když si jednou za kvartál řekneme, co bychom mohli udělat lépe či jinak. Pouze vytrvalá, každodenní, každotýdenní snaha zlepšovat, má význam.
Odpovědi na dotazy našich klientů se můžete dočíst v rubrice "Poradna pro podnikatele".
Poslední zprávy z rubriky Prezentace:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz