(Kurzy.cz)
Čína - prodeje automobilů v září nečekaně poklesly, poprvé po 8 měsících růstu
Výrazný pokles zájmu zaznamenaly japonské značky, což bylo s největší pravděpodobností způsobeno růstem napětí politických vztahů mezi "zemí vycházejícího slunce" a "říší středu" v souvislosti se spory o některé ostrovy.
Prodeje Toyoty a Nissanu byly na čínském trhu nejhorší od roku 2008, prodeje Hondy poklesly nejníže od května 2011.
Prodeje Toyoty poklesly meziročně o 49% na 44 100 vozů, prodeje Nissanu propadly o 35% na 76 066 vozů a prodeje Hondy poklesly o 41% na 33 931 vozů. Prodeje Mazdy poklesly o 35%. Mitsubishi hlásí propad o 63% a Suzuki o 43%. Celkový tržní podíl japonských značek na čínském trhu se snížil z 23% v roce 2011 na aktuálních 22%.
Většina nejaponských značek zaznamenala na čínském trhu růst prodejů. Audi zvedla prodeje o 20% na 35 512 vozů.
CAAM pro druhou polovinu tohoto roku odhaduje růst celkových prodejů meziročně o 15% na 8,48 miliónu vozů. Celoroční prodeje by pak měly růst o 11% na 16,09 miliónu vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz