Za sportovní potřeby utrácejí Češi stále více peněz
PRAHA (MEDIAFAX) - Češi stále více utrácejí za sportovní potřeby, a to i navzdory nepříznivému ekonomickému dění v posledních letech. Zatímco v roce 2010 na ně jedna domácnost vydala ročně v průměru asi 1130 korun, loni se částka vyšplhala na zhruba 1280 korun, vyplývá z mezinárodní studie Barometr Cetelem.
V evropském měřítku vede v nákupu sportovního zboží dlouhodobě Francie, která s více než devíti miliardami eur představuje největší trh se sportovním zbožím ze sledovaných zemí. Loni francouzská domácnost utratila za sportovní potřeby v průměru 8300 korun (332 eur), což je o 250 korun více než předchozí rok.
Ačkoli objem investovaných prostředků na domácnost i v Česku narůstá, stále neinvestujeme do sportovních potřeb tolik, co většina sledovaných evropských zemí. Více než Češi utrácejí za sportovní potřeby i například krizí zmítaní Španělé, loni v průměru 4875 korun (195 eur) na domácnost. V této souvislosti zaostáváme také za Itálií či Portugalskem, a to i v případě ekvivalentních příjmů.
Méně než Češi investují do sportovních potřeb Slováci: loni vydali v průměru 800 korun (32 eur) na domácnost.
Jitka Zadražilová, zadrazilova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz