Ernst & Young: Češi nejsou spokojeni s pobočkami bank, přesouvají se na internet
PRAHA (MEDIAFAX) - Čeští klienti opouštějí tradiční komunikační nástroje bank, pro informace o produktech neradi chodí do poboček, ale spíše je získávají od přátel, ze sociálních sítí nebo srovnávacích internetových portálů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young, který firma zveřejnila ve středu.
Svůj bankovní účet ovládá raději přes internet než návštěvou pobočky 78 procent klientů v ČR. Průzkum současně ukázal, že klienti v západní Evropě on-line aplikace v takové míře nevyužívají.
"Finanční gramotnost běžných bankovních klientů je v Česku sice stále poměrně nízká, ale funguje zde dobře osobní doporučení. Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály," nastínil Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.
Průzkum ukázal, že při zvažování, jakou banku či bankovní produkt zvolit, upřednostňuje 67 procent Čechů informace získané od rodiny a přátel nebo na srovnávacích internetových portálech. Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá 48 procent respondentů z České republiky, zatímco celosvětově činí průměr 37 procent. Jednoznačně nejmenší vliv, alespoň podle názoru respondentů, mají při rozhodování reklamy.
Znatelný je rozdíl ve využití sociálních sítí, diskusních fór a srovnávacích portálů mezi západní a východní Evropou, přičemž je to právě střední a východní Evropa, kde jsou tato média využívána výrazně více. Podobný trend jako východní Evropa má i Indie a Saudská Arábie.
"Klienti se při výběru nejoptimálnějšího finančního produktu nebo služby už zdaleka neradí jen se svou bankou, ale informace získávají i ze srovnávacích portálů. Tento fenomén, před pěti lety ještě prakticky neznámý, je dnes využíván častěji než bankovní poradci. Podlehli mu i Češi," přiblížil Riegger. "Z průzkumu jasně vyplývá, že banky mohou získat velmi cennou zpětnou vazbu o úrovni svých služeb právě sledováním těchto sítí a komentářů klientů na různých fórech a srovnávacích webech. Význam těchto sociálních médií tedy pro banky nepochybně dále roste," doplnil.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz