Tržby společnosti Seznam.cz v roce 2011 překonaly 2,6 miliardy korun (14.6.2012)
PRAHA (MEDIAFAX) - Seznam.cz v roce 2011 meziročně rostl o 19 procent, jeho tržby z reklamy totiž dosáhly 2,681 miliardy korun a provozní zisk společnosti Seznam.cz za rok 2011 překonal jednu miliardu. Společnost o tom informovala ve čtvrtek.
Nejrychleji rostoucí službou byl loni Seznam TIP. Příjmy z této služby rostly napříč celým portfoliem služeb společnosti Seznam.cz nejrychleji. Co se objemu tržeb týká, už tradičně nejvíce peněz přinesl reklamní PPC systém Sklik.
"Podnikání společnosti Seznam.cz je založeno na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, službě Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz atd.). Zatímco dříve tvořila každá z nich zhruba čtvrtinu, nyní se poměr posouvá. Sklik už tvoří 30 procent našich příjmů a tržby ze zápisů ve firemním katalogu zůstávají stabilní, proto se jejich podíl na celkovém neustále rostoucím obratu společnosti Seznam.cz snižuje, nyní představuje zhruba 20 procent," poznamenal Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.
Úměrně tržbám roste společnost Seznam.cz i v počtu zaměstnanců. Na konci roku 2011 jich měla už 867, což představuje desetiprocentní růst oproti roku 2010. "I v letošním roce nabíráme další zaměstnance. Rozhodli jsme se hodně investovat do produktových inovací i zpět do firmy, tedy do našich zaměstnanců, nákupu technologií atd. Od začátku roku nás už je zase o 66 více než na konci roku 2011. A máme v plánu ještě další lidi do konce roku přijmout. Seznam.cz tedy roste po všech stránkách," doplnil Michal Feix, výkonný ředitel společnosti Seznam.cz.
"Nejvíce pozornosti letos soustředíme na nový Seznam.cz Email. Máme za sebou betu, kam se nám přihlásilo 12 tisíc dobrovolníků. Nedávno jsme spustili pilotní stěhování a do nové podoby Seznam.cz Emailu převedli dalších 50 tisíc našich uživatelů. Nyní ladíme poslední úpravy například opravu překlepů a další funkcionality, o které si betatesteři i další uživatelé říkají, a během léta budeme začínat s převáděním našich uživatelů. Převést všech 7,5 milionu aktivních emailových schránek nám zabere zhruba tři měsíce," poznamenal k jedné z produktových inovací Zima, který si od začátku roku 2012 vzal na starosti i roli produktového ředitele a s ní i přímé řízení produktů společnosti Seznam.cz.
Od začátku roku už Seznam.cz představil novou podobu služby Sport.cz, nové a jednodušší počasí a v neposlední řadě i novou internetovou hudební televizi Mixér.cz. "Hudební televizi Mixér.cz jsme spustili zhruba před měsícem. Za tu dobu se ukázalo, že jsme se vydali správným směrem. Už nyní má Mixér.cz trojnásobek uživatelů, než měla klipová část Stream.cz streammusic.cz, kteří si ale přehrávají desetinásobně více klipů než kdykoliv dříve. To však není strop pro tuto službu, rozhodně v ní vidíme další potenciál, a i proto nám začátkem tohoto týdne začala reklamní kampaň, která akcentuje jednoduchost využití služby a její hlavní výhodu: hudbu nemusíte hledat, prostě si pustíte proud klipů podle aktuální nálady a necháte se bavit," upozornil na výhody služby Mixér.cz Zima.
Na léto si Seznam.cz připravil speciální dárek pro všechny české turisty. V prvních červencových dnech najdou na serveru Mapy.cz zcela nové turistické mapy, kterým nebude chybět ani plánovač cest. "Po loňské akvizici digitální divize PLANstudia vytváříme vlastní zcela nové mapové dílo s cílem na aktuálnost a detailnost mapových podkladů. Chceme nabízet ty nejlepší on-line mapy, které v ČR jsou. Nové turistické mapy nabídneme až do měřítka 1:5000, řádově podrobnější než srovnatelná mapová díla na trhu. Díky turistickému plánovači si bude každý moci svůj výlet naplánovat a itinerář cesty si vytisknout," představil hlavní plánované úpravy turistických map na Mapy.cz Zima.
Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz