Prodeje Škody Auto v květnu celosvětově vzrostly o 4,3 procenta (13.6.2012)
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Prodeje mladoboleslavské automobilky Škoda Auto v květnu celosvětově vzrostly meziročně o 4,3 procenta na téměř 81 500 vozů. Firma to sdělila ve středu.
Jak automobilka doplnila, je to nová rekordní hodnota výsledných dodávek za měsíc květen. S více než 405 500 vozy dodanými zákazníkům dosáhla Škoda v prvních pěti měsících 2012 plus 8,6 procenta. To je také rekord ve srovnání s dosavadním nejlepším výsledkem za stejné období loňského roku s celkem 373 400 vozy.
"Společnosti Škoda Auto se přes přiostřující se tržní prostředí v západní Evropě podařilo také v květnu 2012 zvýšit počet celosvětových dodávek ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku," sdělil Jürgen Stackmann, člen představenstva firmy za Prodej a marketing. "Konjunkturální protivítr bude v nadcházejících měsících přetrvávat na mnoha trzích," doplnil.
K nárůstu odbytu firmy přispěly v poslední době především trhy Číny, střední a východní Evropy a Indie. Na domácím trhu se dodávky zákazníkům v květnu 2012 zvýšily o 8,1 procenta na celkem 5200 vozů (v květnu 2011 to bylo 4800 vozů).
"Právě zahájený prodej modelu Škoda Citigo i na dalších evropských trzích nám v dalších týdnech přinese dodatečný švih. A s novou řadou Škoda Rapid bude od podzimu ve startovních blocích další model," řekl šéf prodeje.
Na trzích v západní Evropě klesl odbyt osobních vozů v květnu 2012 podle předběžných odhadů celkově o deset procent. Všechny západoevropské trhy, kromě Velké Británie, byly v minusu. Ve stejné míře poklesly i dodávky značky Škoda do západní Evropy. Český automobilový výrobce dodal zákazníkům v západní Evropě v květnu 2012 téměř 31 000 vozů (květen 2011: 34 400). Ve Velké Británii prodejní čísla značky vzrostla o 9,4 procenta oproti očekávanému zvětšení britského celkového trhu přibližně o dvě procenta. Nejžádanějšími modely byly v západní Evropě také v květnu 2012 Škoda Octavia s více než 10 200 vozy a Škoda Fabia s téměř 9400 prodanými vozy.
Ve východní Evropě Škoda opět přidala, tentokrát o 28,6 procenta. Dodávky zákazníkům v květnu 2012 vzrostly na více než 12 100 vozů (květen 2011: 9 400 vozů). Jen v Rusku dodal český výrobce v květnu 2012 zákazníkům téměř 8500 vozů (květen 2011: 6 100 vozů). Nejžádanějším modelem značky na ruském trhu zůstala také v květnu Škoda Octavia se zvýšením o 48,5 procenta na 4500 vozů prodaných zákazníkům (květen 2011: 3 000). Prodejní čísla kompaktního SUV Škoda Yeti vzrostla o 65 procent na téměř 1200 vozů. Model Škoda Superb přidal téměř 122 procent na bezmála 500 vozů. Přírůstky automobilka zaznamenala i na Ukrajině s plus 44,4 procenty a více než 1400 vozy (květen 2011: 1 000).
Ve střední Evropě dosáhla automobilka v květnu 2012 mírného růstu. Prodeje se zvýšily o 0,7 procenta na téměř 10 800 vozů (květen 2011: 10 700 vozů). Na domácím trhu v České republice se dodávky zákazníkům v květnu 2012 zvýšily o 8,1 procenta na celkem 5200 vozů. Ve Slovinsku rostla Škoda o 32,2 procenta na celkem 400 dodaných vozů. Nejoblíbenějším modelem byla ve střední Evropě také v květnu 2012 Škoda Octavia s téměř 4600 vozy. Ve srovnání s loňským květnem byla silnější poptávka po modelech Škoda Roomster (přes 800 vozů; plus 22,2 procenta), Škoda Superb (více než 800 vozů; plus 0,4 procenta) a Škoda Yeti (přes 700 vozů; plus 7,8 procenta).
V Číně prodeje automobilky v květnu rostly o 13,1 procenta na 21 000 vozů (květen 2011: 18 600 vozů). Čína je od roku 2010 pro českou značku prodejně nejsilnějším samostatným trhem na světě. Za prvních pět měsíců 2012 automobilka v Číně poprvé dodala zákazníkům více než 100 000 vozů, přesně 100 600 (+ 8,0 procenta). Populární byl pro zákazníky v Číně v květnu model Octavia (13 500 vozů; plus 29,3 procenta) a Fabia (3800 vozů, plus 1,1 procenta).
V Indii vzrostly dodávky vozů zákazníkům v květnu 2012 o 44,9 procenta na téměř 2800 vozů (květen 2011: 1900). Kompaktní limuzína Škoda Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, si v květnu 2012 připsala 1700 prodaných vozů.
Také na dalších trzích automobilka v květnu posílila. V Austrálii dodala značka zákazníkům téměř 400 vozů, plus 116,4 procenta, v Turecku to bylo s více než 800 vozy plus 31,9 procenta a v Izraeli s více než 1100 vozy plus 30,1 procenta.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz