TNBiz (TN.cz)
Investice  |  22.05.2012 12:15:11

Auto ESA: Cenu vozu snižují vady laku a opotřebení interiéru, standardem je klimatizace

PRAHA (MEDIAFAX) - Při nákupu ojetých vozů dávají čeští motoristé přednost automobilům s nízkým počtem najetých kilometrů. Naopak vady laku, opotřebení interiéru nebo informace o tom, že nabízený vůz je po nehodě, cenu radikálně sníží, jak vyplývá to ze statistiky autobazaru Auto ESA.

Ideální ojetý automobil je garážovaný vůz do 150 tisíc kilometrů po prvním majiteli, koupený v České republice se správně vedenou servisní knížku a v perfektním stavu. Takové automobily mají v autobazarech nejvyšší cenu. Tuzemští motoristé se při výběru vozu totiž stále výrazněji zajímají o jeho technický stav. Rostou však také nároky na výbavu, především na bezpečnostní prvky, jako jsou airbagy nebo ABS. Klimatizaci už oproti předchozím letům považují čeští motoristé za standardní vybavení, a to i v kategorii malých vozů.

"Pokud vůz klimatizaci nemá, je to handicap a jeho prodejní cena se naopak snižuje. U vozů s cenou nad 50 tisíc korun naši zákazníci klimatizaci přímo vyžadují," uvedl Tomáš Svoboda, ředitel nákupu Auto ESA. "Zákazníci chtějí stále kvalitnější ojeté vozy s lepší výbavou než v minulosti, ale za přijatelnou cenu," vysvětlil ředitel.

K nejcennějším doplňkům, které mohou navyšovat cenu vozu až o 10 000 , patří xenonová světla, originální navigace, kožený interiér a hliníková kola. To však platí pouze u vozů nižší a střední třídy. U ojetých vozů vyšší kategorie se však v současné době tyto doplňky považují za standardní vybavení a na výslednou cenu nemají žádný vliv. Při stanovení ceny jsou velmi důležité i detaily. Cenu mohou navýšit například perfektní stav karoserie nebo metalíza vozy s metalízou stále patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším.

Hodnotu vozidla naopak spolehlivě snižuje špatná pověst daného modelu nebo značky, havárie (byť by šlo o menší nehodu), či pastelová uniformní barva, typická pro firemní automobily. Důležitý je i počet najetých kilometrů. Poměrně radikální pokles ceny nastává u každého vozu bez výjimky po najetí 250 tisíc kilometrů. K detailům snižujícím hodnotu ojetého automobilu patří také různé pachy, například z cigaret, kupujícím vadí i to, když je k prodávanému vozu jenom jeden klíč.

Libor Popela, popela@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688