(Kurzy.cz)
Zisk Facebooku v 1Q12 poklesl o 12% kvůli poklesu příjmů a dvojnásobném růstu reklamních výdajů
Firemní náklady v 1Q12 stouply téměř dvojnásobně na 677 mil.USD. Firma v průběhu 1Q zvedla počet uživatelů o 1/3 na celkových 901 miliónů.
Odhady společnosti EMarketer pro celoroční tržby se pohybují na úrovni 6,1 mld.USD, což by odpovídalo meziročnímu růstu o 64%. Podle analytiků firmy bude splnění tohoto cíle poměrně výzvou.
Firma uvedla, že plných 82% veškerých příjmů v 1Q12 pramenilo z odvysílané reklamy. Ve 4Q11 to bylo 83%. Podíl příjmů generovaných herní společností Zynga poklesly z předchozích 13 na 11% celkových tržeb.
Počet aktivních uživatelů na denní bázi stoupl meziročně o 41% na 526 miliónů. Počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 46% na 3539.
Vedení firmy uvedlo, že si plně uvědomuje vysoké firemní náklady nicméně očekává, že i nadále porostou spolu s růstem počtu uživatelů.
Facebook připravuje IPO, která by při celkovém objemu 5 mld.USD měla stanovit jeho tržní kapitalizaci na cca 75-100 mld.USD. Pro srovnání v případě IPO Googlu vzrostly tržby v roce uvedení na trh dvojnásobně na 3,19 mld.USD.
Facebook v 1Q poprvé definoval ukazatel měsíčního příjmu na jednoho uživatele, který rostl o 6% na 1,21 USD.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz