Automobilový trh byl v únoru velmi silný v Asii, Rusku a USA
V Rusku byl automobilový trh opět robustní, v únoru se zvýšil o čtvrtinu na 206,9 tisíc. Prodej německých značek se v tomto roce zvýšil o 60% a tržní podíl stoupl na 20% z 15,5%. Dvouciferný procentní růst pokračoval pátý měsíc v Japonsku, podpořen vládním stimulačním opatřením. Počet nových registrací se meziročně zvýšil o 32% na 449,3 tisíc. Němečtí výrobci zvedli prodeje téměř o třetinu.
V západní Evropě prodeje kvůli dluhové krizi opět poklesly, tentokrát téměř o 10% na 862,9 tisíc. Trh v Německu stagnoval a významně oslabil ve Francii, Itálii a v Nizozemí. Pozitivní trend zaznamenali v Dánsku, Finsku, Švýcarsku a Norsku. V nových členských zemích EU se prodej meziročně zvýšil o 7% na 60,5 tisíc jednotek. Nejrychleji rostl automobilový trh v Rumunsku (27%) a v Maďarsku (20%). Indický automobilový trh zaznamenal solidní výsledek před avizovaným zvýšením daní na vozidla s dieslovými motory. Prodej meziročně rostl o 16% na 269,8 tisíc. Brazilský trh v únoru meziročně poklesl o 9% na 235,8 tisíc jednotek.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz