TNBiz (TN.cz)
Z domova  |  15.03.2012 11:15:05

Organizace Acta non verba obvinila senátorku Vrecionovou z korupce

PRAHA (MEDIAFAX) - Kvůli návrhu senátorky Veroniky Vrecionové (ODS) by nemusely zmizet billboardy od hlavních městských okruhů. Senátorka se dříve o dopravu nezajímala, nejspíš za změnou stojí korupce, řekl ve čtvrtek Vojtěch Razima, ředitel obecně prospěšné organizace Acta non verba (ANV).

"Nemáme pochybnosti o tom, že paní senátorka prosadila svůj názor za značné podpory lobbistů. Je nám krajně podezřelé, že naprosto neznámá senátorka, které se dopravou nikdy nezbývala, má najednou tak vážný zájem o záchranu billboardů. Nedovedeme si to vysvětlit jinak než korupcí," uvedl Razima s tím, že se někteří senátoři netají, že na ně působili "billboardaři".

Senát schválil mírnější návrh, než původně navrhovala Poslanecká sněmovna. Podle znění, které posvětili poslanci, by musely reklamní poutače zmizet do pěti let nejen od rychlostních silnic a dálnic, ale také od silnic II.a III. třídy a místních komunikací. A s tím právě ANV nesouhlasí, riziko pro řidiče je podle nich i na této úrovni dopravní infrastruktury. "Do kategorie místní komunikace totiž nepatří jen městské ulice či pěší zóny, ale i hlavní čtyřproudé výpadovky a okruhy. V Praze se to týká například Městského okruhu, magistrály, Strakonické, Rozvadovské spojky či Vysočanské radiály," dodal Razima.

Podle vládního návrhu by billboardy zmizely ze silnic ve městech, které nevedou zastaveným územím. "Verze schválená Senátem od městských tahů nevyžene ani jeden poutač," podotknul ředitel.

"Přísnější návrh zákona vzešel z pléna Poslanecké sněmovny. Nikdo si toho nevšimnul," řekla dříve agentuře Mediafax senátorka Vrecionová. Města by tak podle ní mohla přijít o miliony, které představují zisk za pronájem reklamních nosičů. Hlavní město Praha by podle analýzy přišla o zhruba 50 milionů korun ročně. Právě před výpadkem příjmů do obecních pokladen Vrecionová varuje.

"Nezbývá než doufat, že se billboardovým lobbistům nepodaří po senátorech zmasírovat i poslance, a zákaz billboardů bude schválen v původní přísnější variantě. Česká města by si to po dvaceti letech reklamního bujení zasloužila," poznamenal Štěpán Fiala ze serveru Nechceme billboardy.

Poslanci schválili novelu zákona o pozemních komunikacích na začátku února. Zákon omezí velkoplošné reklamní poutače do pěti let na českých silnicích a dálnicích. Počítá ale s tím, že by reklamu mohly provozovat firmy, které propagují motoristické výrobky, jako jsou benzinky, restaurace, servisy a ubytovací zařízení u silnic.

Jan Drahorád, Denisa Šindlerová, drahorad@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688