Prodej automobilů překonává od počátku roku očekávání v USA
Šéf odbytu GM Don Johnson uvedl, že existuje řada faktorů, které pomáhají uvolnit nahromaděnou poptávku. Patří mezi ně oživení na pracovním trhu, lepší dostupnost úvěrů a v neposlední řadě pozitivní spotřebitelský sentiment. Automobilové prodeje jsou úzce sledovány, jako jeden z prvních ukazatelů spotřebitelské poptávky a ochoty Američanů financovat velké nákupy.
Podle únorového přehledu Autodata se na největším automobilovém trhu prodalo 1149,4 milionů vozidel, ve srovnáním s 993,4 tisíc před rokem. Největší procentní vzestup zaznamenala automobilka VW (42,5%), v závěsu za ní Chrysler (40,4%), Kia (37%) a Mazda (32,3%). Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek vykázal 15,1 milionů jednotek a nejvyšší úroveň od roku 2007 před recesí. Většina hlavních výrobců na počátku roku oznámila, že předpokládá v letošním roce roční prodej mezi 13,5-14,0 miliony vozidel. Tato prognóza je stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Největší americké automobilce GM v únoru překvapivě prodej vzrostl o 1,1% na 209,3 tisíc vozidel, Ford Motor vykázal meziroční nárůst o 14,3% na 178,6 tisíc a Chrysler dokonce o 40,4% na 133,5 tisíc. Japonská Toyota Motor zvedla meziroční prodej o 12,4% na 159,4 tisíc vozidel, Honda Motor o 12,3% na 110,1 tisíc, Nissan o 15,5% na 106,7 tisíc, Hyundai o 17,5% na 51,1 tisíc, Kia o 37,3% na 45,0 tisíc a Mazda o 32,3% na 25,6 tisíc jednotek. Prodej VW meziročně vyskočil o 42,5% na 30,5 tisíc, BMW o 29,2% na 21,2 tisíc a Audi o 10% na 8,5 tisíc.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz