(Kurzy.cz)
Maersk na kontejnerové přepravě loni prodělal 2,88 mld.DK, letos opět prodělá
Výsledky velkých přepravních firem jsou brány tradičně jako důležité indikátory reálného vývoje ekonomiky v globálním měřítku.
Vedení firmy uvedlo, že výsledek kontejnerové přepravy bude ztrátový také v tomto roce, když přebytky přepravních kapacit budou dále srážet ceny a tím i výsledky. Přepravní firmy obecně nadhodnotily tempo růstu globální ekonomiky a nově připravené přepravní kapacity nyní nemají plné vytížení. Poptávka po kontejnerové přepravě poroste maximálně o 4% oproti 7% v roce 2011. Poptávka na hlavní firemní trase Asie-Evropa poklesne více než bude celosvětový průměr. Ve snaze podpořit ziskovost této linky firma hodlá snížit kapacitu tohoto spojení o 9% a zvýšit díky tomu sazby za přepravu.
Vedení Maersk uvedlo, že stále věří v možný úspěch svých snah po zvýšení přepravních tarifů v tomto roce a to i přes obecné problémy celého sektoru. Maersku patří cca 16% světového trhu přepravy kontejnerů.
Přepravní sazby v loňském roce v celosvětovém průměru poklesly o cca 25%. Největší propad až o 60% přitom zaznamenalo spojení Asie-Evropa.
Akcie Maersk na zprávu reagují poklesem o více jak 4%. Za letošní rok si firma doposud připisovala zhodnocení o cca 17%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz