Nejhorší investor? Muž, 35 let, plně v akciích
Akciový trh je nejen pro laiky, ale i pro odborníky těžko předvídatelný. Pokud chcete uspět a snažíte se zjistit, kdy budou akcie posilovat, téměř jistě neuspějete. Podobné je to i u snahy zjistit, kterým typům investorů se bude nejvíce dařit. Neexistuje totiž jeden "úspěšný typ" investora. Pokud věříte, že je typickým příkladem akciového investora urostlý třicátník s pěšinkou a v obleku od Huga Bosse, jste vedle. Ve skutečnosti má investor, kterému je zhruba 35 let, menší nejmenší pravděpodobnost úspěchu. To je závěr studie Švédského institutu pro finanční výzkum (Institutet för finansforskning). Autor studie Anders Anderson zkoumal 11 tisíc lidí od roku 1999 do roku 2002 a zjistil, že nejúspěšnější investoři jsou muži ve věku kolem 43 let s investičním kapitálem 2,6 milionu švédských korun (přibližně 8 milionů Kč). Neztratily se ani ženy, které podle Švéda patří k úspěšnějším investorům. Mezi indikátory investičního úspěchu se řadí vysokoškolské vzdělání a vysoce diverzifikované portfolio. Diverzifikace: Nutnost, nebo přežitek? Přestože se investiční svět za poslední léta výrazně změnil, zůstává podle Andersona většina indikátorů úspěšného investování stejná. Investorské desatero do každého burzovního počasí "Myslím si, že většina investorů netuší, že se v obchodování mohou zařadit do určitých skupin. Samozřejmě je těžké vydělat peníze a pak je investovat. Zpětná vazba z obchodů na akciových trzích ovšem investorům uniká, a i proto jsou podobné studie stále užitečné," podotýká Anderson. Jaké akciové strategie zvolit pro rok 2012? |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz