Panasonic chce konkurovat Applu a Samsungu, představil smartphone
Japonský gigant Panasonic
oznámil, že v březnu 2012 hodlá v Evropě expandovat na trhu smartphonů, když
dnes i fotografií zadní části částečně představil svůj vůbec první prototyp
smartphonu. Má se jednat o ultratenký vodotěsný a prachotěsný model s průřezem
ve tvaru "D", s OLED HD displejem o velikosti 4,3", pracujícím
se systémem Android. V Evropě hodlá v příštím roce prodat 1,5 mil. kusů.
Ve fiskálním roce 2016 (končí 31.3.) chce pak již celosvětově prodat na 15 mil.
smartphonů, resp. z toho 6 mil. v domovském Japonsku.
Panasonic tak chce reagovat na
změnu poptávky na trzích, která se přesouvá z běžných mobilních telefonů ke
smartphonům. Již v dubnu společnost vytvořila divizi Systems &
Communications Company, která se soustřeďuje na tvorbu produktu, systému a
služeb spojených se smartphonem. Panasonic dále uvedl, že hodlá maximálně
využít své vnitřní zdroje, včetně existujícího závodu v Malajsii, kde se zatím
vyrábějí mobily pro japonský trh, aby se uchytil v dané oblasti na trhu.
Společnost tak hodlá
konkurovat současným hráčům v čele se společnostmi Apple a Samsung. Přesto
si vlastně plánuje získat poměrně malou část trhu, když dle průzkumné
společnosti IDC by se měl prodej mobilních telefonů v roce 2015 zvýšit na
982 mil. kusů. Letos se přitom očekává prodej „jen“ 472 mil. Co se týká
smartphonů, resp. např. iPhonů těch společnost Apple jen za poslední fiskální Q
(k 24.9.) prodala 17,07 mil. ...
J.Zendulka
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz