Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Finance  |  07.12.2011 10:41:53

Předpověď růstu globálních reklamních investic zní pro příští rok stále optimisticky

Světový reklamní trh poroste v příštím roce rychleji než v tom letošním a neměla by se ho razantním způsobem dotknout ani současná ekonomická situace na vyspělých trzích. Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia v současnosti pro rok 2012 předpovídá růst globálních reklamních investic o 4,7 %. Jedná se tedy o zrychlení tempa růstu oproti letošnímu roku, kdy světový trh s reklamou vzrostl o 3,5 %.

 

Za růstem globálních reklamních investic v příštím roce stojí především rozvíjející se trhy, které v nadcházejících třech letech zvýší svůj podíl na celosvětovém reklamním trhu z 32,3 % na 35,9 %. Mírné zvýšení investic do reklamy se očekává v příštím roce v západní Evropě (cca 2 %) a v Severní Americe (cca 3,6 %), kde růstu pomohou prezidentské volby v USA, resp. letní olympijské hry konané v Londýně a evropské fotbalové mistrovství.

 

Navzdory sílícím obavám z globálního ekonomického vývoje a problémům eurozóny agentura ZenithOptimedia předpovídá, že by se v příštím roce neměla opakovat situace z roku 2008, kdy byl reklamní trh značně zasažen krizí. Velké společnosti mají nyní dostatek finanční hotovosti připravené ke zvýšení jejich podílu na trhu. Přesto se situace může v nadcházejících měsících značně změnit, bude to záviset na řešení dluhové krize některých států eurozóny. Ovšem i za předpokladu, že se Evropa dostane do útlumu, globální reklamní investice porostou díky rozvíjejícím se trhům v čele s Čínou.

 

Nejrychleji poroste internet

ZenithOptimedia předpovídá, že reklama na internetu zvýší svůj podíl na globálním reklamním trhu z 15,9 % v roce 2011 na 21,2 % v roce 2014. V současnosti internet tvoří více než 25 % prostředků investovaných do reklamy na 4 vyspělých trzích, a to konkrétně v Dánsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii. Internet tak nejen v těchto zemích bude i v nadcházejících 3 letech hlavním médiem stojícím za růstem investic do reklamy.

 

Internetové reklamě jasně dominuje Google, který zvýšil svůj podíl z 34,9 % v roce 2006 na 44,1 % v roce 2010.

 

Zdroj dat: ZenithOptimedia

 

Senior PR Consultant

www.double-u.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Finance:

28.02.2012  Jak obchodovala Amerika 28. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Jak obchodovala Amerika 27. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Evropské burzy oslabují, pražská burza udržela úroveň z konce minulého týdne Investiční bankovnictví (Komerční banka)
27.02.2012  ECB už 2 týdny nekoupila žádné vládní dluhopisy Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688