(Kurzy.cz)
Předpověď růstu globálních reklamních investic zní pro příští rok stále optimisticky
Světový reklamní trh poroste v příštím roce rychleji než v tom letošním a neměla by se ho razantním způsobem dotknout ani současná ekonomická situace na vyspělých trzích. Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia v současnosti pro rok 2012 předpovídá růst globálních reklamních investic o 4,7 %. Jedná se tedy o zrychlení tempa růstu oproti letošnímu roku, kdy světový trh s reklamou vzrostl o 3,5 %.
Za růstem globálních reklamních investic v příštím roce stojí především rozvíjející se trhy, které v nadcházejících třech letech zvýší svůj podíl na celosvětovém reklamním trhu z 32,3 % na 35,9 %. Mírné zvýšení investic do reklamy se očekává v příštím roce v západní Evropě (cca 2 %) a v Severní Americe (cca 3,6 %), kde růstu pomohou prezidentské volby v USA, resp. letní olympijské hry konané v Londýně a evropské fotbalové mistrovství.
Navzdory sílícím obavám z globálního ekonomického vývoje a problémům eurozóny agentura ZenithOptimedia předpovídá, že by se v příštím roce neměla opakovat situace z roku 2008, kdy byl reklamní trh značně zasažen krizí. Velké společnosti mají nyní dostatek finanční hotovosti připravené ke zvýšení jejich podílu na trhu. Přesto se situace může v nadcházejících měsících značně změnit, bude to záviset na řešení dluhové krize některých států eurozóny. Ovšem i za předpokladu, že se Evropa dostane do útlumu, globální reklamní investice porostou díky rozvíjejícím se trhům v čele s Čínou.
Nejrychleji poroste internet
ZenithOptimedia předpovídá, že reklama na internetu zvýší svůj podíl na globálním reklamním trhu z 15,9 % v roce 2011 na 21,2 % v roce 2014. V současnosti internet tvoří více než 25 % prostředků investovaných do reklamy na 4 vyspělých trzích, a to konkrétně v Dánsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii. Internet tak nejen v těchto zemích bude i v nadcházejících 3 letech hlavním médiem stojícím za růstem investic do reklamy.
Internetové reklamě jasně dominuje Google, který zvýšil svůj podíl z 34,9 % v roce 2006 na 44,1 % v roce 2010.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz