Halloweenský indikátor: Startuje sezónně nejlepší období pro akcie
Některá burzovní přísloví vycházejí z historického pozorování vývoje akcií během jednotlivých období roku. V dnešních dnech začíná podle tzv. haloweenského indikátoru nejlepší období pro akcie, které je prověřené 317letou historií obchodování na akciových trzích. Někteří investoři však burzovnímu almanachu nevěří a například po zkušenosti z letošního září, které mělo být nejhorším měsícem v roce, ale naopak se stalo zatím nejrůstovějším, budou historické souvislosti zpochybňovat. Mají k tomu důvod? Jak věrohodné jsou kořeny této burzovní statistiky? Profesor Ben Jacobsen z Masseyské univerzity na Novém Zélandu pečlivě analyzoval měsíční výnosy na britském akciovém trhu až do roku 1693 a záměrně nehledal onen zmiňovaný halloweenský indikátor. Podle studie, kterou nazval Sezónnost na trzích reálná aneb perspektiva tří století, je halloweenský indikátor jediný, který funguje po tři století. Studie sice nepotvrdila, že by tento indikátor fungoval rok co rok, ale narozdíl od jinak zažitých burzovních přísloví, například "lednového efektu" (první měsíc v roce patří na vyspělých trzích k tradičně nejziskovějším) nebo "Sell in May and Go Away" (v květnu je rozumné akcie prodat a vrátit se zpátky na trh nejdříve na podzim) je jeho otisk v historii burzovního obchodování největší. Na progresivním dlouhodobém horizontu procento úspěšnosti halloweenského indikátoru vyrostlo do velmi impresivních a konzistentních úrovní. Podle statistiky nákup akcií v tomto období v 71 procentech případů při dvouletém investičním horizontu překonal výkonnost celého trhu. Při pětiletém horizontu dokonce v 82 procentech a při nákupu na základě halloweenského indikátoru a následného desetiletého držení akcií investoři překonali trh v úžasných 92 procentech případů. Více se o heloweenském indikátoru dozvíte na Investičním webu |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz