(Kurzy.cz)
ZenithOptimedia: Globální výdaje na reklamu letos porostou i přes nepokoje na akciových trzích
Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia upřesnila svůj odhad globálních výdajů na reklamu, pro letošní rok předpovídá růst o 3,6 procenta (červencová prognóza činila 4,1 %). Pro příští rok se předpovídá nárůst o 5,3 %. Nejrychleji rostoucím médiem bude i nadále internet.
Agentura ZenithOptimedia drobně upravila svou predikci globálního vývoje mediálního trhu pro rok 2011, dle nové studie předpokládá nárůst investic do reklamy v letošním roce o 3,6 %, oproti červencové prognóze, která činila 4,1 %. Tato skutečnost je především způsobena nepokoji na finančních trzích v ekonomicky rozvinutých zemích a obavami z možného nástupu druhé finanční krize. To mělo za následek, že se někteří inzerenti rozhodli v druhé polovině letošního roku pro omezení původně plánovaných výdajů do reklamy.
Odhady pro rok 2012 zní stále pozitivně
V roce 2012 lze stále z globálního pohledu očekávat značný nárůst investic do reklamy, a to díky konání LOH v Londýně, mistrovství Evropy ve fotbale nebo prezidentským volbám v USA. Odhady v současnosti hovoří o 5,3 % růstu (červencová prognóza činila 5,9 %).
Nejrychleji porostou asijské a latinskoamerické reklamní trhy
Dle studie ZenithOptimedia porostou nejrychleji výdaje do reklamy na latinskoamerických trzích (7,1 % ročně), v Asii a Tichomoří (vyjma Japonska), kde by se měl průměrný meziroční růst pohybovat kolem 10,1 % (v letech 2010 – 2013). Podobnou situaci lze očekávat rovněž v zemích střední a východní Evropy. V západní Evropě by měl průměrný meziroční nárůst za roky 2010 – 2013 činit 2,8 %, v Severní Americe pak 3,3 %.
Naopak značný pokles investic do reklamy za letošní rok předpovídá ZeninthOptimedia v blízkovýchodních a severoafrických zemích (pokles oproti loňskému roku o 14,2 %), kde proběhly značné politické nepokoje. V příštím roce by pak i v tomto regionu mělo dojít k mírnému oživení.
Nejrychleji rostoucím médiem z pohledu investovaných finančních prostředku bude i nadále internet, u kterého předpovídá agentura ZenithOptimedia průměrný roční růst (2010 – 2013) o 14,6 %.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant
Double-U
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz