(Kurzy.cz)
ČR - v srpnu mírný růst tržeb v maloobchodě
Maloobchod - srpen 2011 |
Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny vzrostly v srpnu reálně meziměsíčně o 0,1 % a meziročně očištěné pouze o vliv počtu pracovních dní o 0,5 %. K meziročnímu růstu tržeb bez očištění o 2,3 % přispěl zejména prodej motorových vozidel a vyšší počet pracovních dní.
* * *
* * *
* * *
Nejrychleji rostl prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 9,9 %) a prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 8,5 %). Kromě již uvedených pohonných hmot k celkovému růstu přispěl i maloobchod s výrobky pro domácnost (o 2,5 %), farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 1,0 %) a výrobky pro kulturu a rekreaci (o 0,7 %). Naopak přetrvával pokles prodeje ve specializovaných i nespecializovaných prodejnách potravin (o 0,8 %; resp. o 0,6 %) a nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 1,8 %). Poprvé po 15 měsících nepřetržitého růstu klesly tržby ve specializovaných prodejnách textilu a obuvi (o 0,8 %).
Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku činil 102,6 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot a potravin. Tento vývoj se promítl do celkového růstu cen v prodejnách s převahou potravin (o 4,5 %). Nejvíce se snížily ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením (o 11,7 %), výrobky pro domácnost (o 2,1 %) a textilem a obuví (o 1,9 %).
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).
Zdroj: ČSÚ
Související zprávy: Komentáře k srpnovému maloobchodu - e-shopy táhnou
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz