Pavel Kohout: Akciový slevomat (29.9.2011)
Pavel Kohout, Investice, 27.09.2011
EXKLUZIVNĚ: Určitě znáte Slevomat nebo podobné služby. Lidé se mohou přetrhnout, aby navštívili restauraci s poloviční slevou. Restauratéři doufají, že tak přilákají hosty – marně, slevomatoví zákazníci příště davově potáhnou jinam. Z hlediska tržeb jsou slevomaty k ničemu, ale popularitu mají, to se musí uznat. Úplně jinak však funguje služba slevomatového typu na kapitálových trzích.
Na kapitálových trzích slevy nelákají k nákupům. Slevy na akciových trzích mívají za následek hysterii, výprodeje a ještě další slevy. Investor začátečník, doslechne-li se o propadu cen akcií na burze, nezačne uvažovat o nákupech, ale položí si pod tlakem paniky otázku: „U sta rohatých, nemám raději prodávat taky?! Když to dělají všichni, musí to být přece správně, ne?!“
Ne, nemusí. Většina se může docela dobře mýlit, je-li postižena panikou či naopak euforií. Tak vznikají na trhu bubliny, případně „antibubliny“ – momenty, kdy jsou trhy extrémně podhodnoceny.
Moudré efektivní trhy, nebo mentalita stáda?
Pokračování článku najdete na: http://www.finmag.cz/cs/finmag/investice/akciovy-slevomat/
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz