(Kurzy.cz)
Proměny čínského spotřebitele a jeho životního stylu
Čína je stabilně rostoucí mocností světové ekonomiky, kterou si nemůže dovolit přehlížet nikdo z globálních investorů, ani byznysu. Zhruba 1,3 miliardy čínských spotřebitelů zvyšuje svou poptávku průměrným tempem blízkým 20 procentům ročně ve srovnání s pouze více než 2% průměrným tempem růstu spotřebitele ve Spojených státech. Jeho naladění, jak ukázal dnešní údaj o indexu univerzity Michigan, je nejhorší za posledních 31 let. O místo na výsluní čínského rostoucího trhu se perou vesměs všechny hlavní nadnárodní korporace a řetězce od Wall Mart Stores, McDonald’s, Yum Brands, přes automobilky včetně Škody Auto či tabákový průmysl včetně Philip Morris Int. Všechny tyto silné světové značky vtiskávají čínskému spotřebiteli nové návyky, on dává najevo, o které trendy stojí a které jsou odsouzeny k zániku. Odkud kam se tedy vyvíjí čínský spotřebitel a jaké jsou hlavní trendy měnící jeho chování a mysl? Některé jsou „profláknuté“, jiné známé méně. Zde jsou hlavní z nich dle několika globálních analýz. Silou čínského trhu tyto trendy mění také globální prostředí.
To, čím je čínský spotřebitel skutečně znám, a za čímž se hrnou zahraniční korporace, je jeho honba za dosud nedosažitelným luxusem z celého světa.
Celý článek naleznete na serveru Patria Online, a to konkrétně ZDE
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz