Globální výdaje na reklamu letos mírně vzrostou a internet bude i nadále nejrychleji rostoucím médiem
Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá v letošním roce nárůst globálních reklamních výdajů o 4,1 %. Silnější růst se předpokládá v letech 2012 a 2013. Nejrychleji rostoucím médiem je internet, následovaný televizí.
Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet, tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím. Televize je v současnosti druhým nejrychleji rostoucím médiem (6,2 % ročně) a díky objemu investovaných finančních prostředků nejvíce přispívá k celkovému globálnímu růstu investic do reklamy.
Internet stabilně pokračuje v trendu posledních let - v porovnání s jinými médii roste nejrychleji, a to v průměru o 14,2 % ročně (v letech 2010 až 2013). Nejrychleji rostoucím segmentem je bannerová reklama (o 16,4 % ročně), zejména díky online videu a sociálním médiím. Reklama ve streamovaném videu roste rovněž velmi rychle.
Ve většině vyspělých trhů jsou sociální sítě na špici nejnavštěvovanějších webových stránek a jsou daleko před svými konkurenty také v čase, který na nich návštěvníci stráví. U placené reklamy na vyhledávačích očekává agentura ZenithOptimedia v letech 2010 až 2013 průměrný růst o 14,4 % ročně. Obecně jsou čím dál tím více populární nástroje, které umožňují lokálním a menším inzerentům vstoupit na trh napřímo bez bariér.
„Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing,“ říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
20.09.2023 Jak flexibilně financovat vaše podnikání mimo...
18.09.2023 Téma: dílenský stůl - pro kutily i živnostníky
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Petr Lajsek, Purple Trading
Vladislav Hetfleiš, Ronda Invest
Výpadky dodavatelských řetězců způsobily pokles důvěry v ekonomiku
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Michal Brothánek, AVANT IS
r2p invest SICAV, a.s.: Pečlivý výběr investic přesáhl zhodnocení 40 % pro VIA
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Okénko finanční rady
Martin Ždímal, RIXO.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Revoluce v dotacích je tady: Dotace na zateplení domu a peníze předem
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Robin Běhal, Klik.cz
Měří nebo neměří? Známe pravdu o obecních radarech, které straší řidiče po celém Česku
Marek Pokorný, Portu
Aktivní vs. pasivní investování: Co je dlouhodobě úspěšnější?