Spotřebitelská důvěra Německa podle GfK na vzestupu
Spotřebitelská důvěra Německa se v červenci pravděpodobně zotaví, uvedl nejnovější průzkum Gfk. Bude to první zlepšení od dubna. Optimismus z pokračujícího rozmachu německé ekonomiky převážil negativní faktory, jako události ve Fukushima, Blízkém východě, nebo v Řecku.
Na základě nejnovějšího průzkum 2000 německých domácností předpokládá společnost GfK zvýšení indexu spotřebitelské důvěry v červenci o 0,1 na 5,7 bodů. Výsledek výrazně předčil očekávání. Většinový konsenzus předpokládal propad z předběžných 5,5 na 5,2 bodů.
Ukazatel ekonomická očekávání v červnu vzrostl o 4,2 na 50,3 bodů, následoval pokles o 1,2 na 46,1 bodů v květnu a výrazně převyšoval 5,5 bodů před rokem. Domácnosti reagují pozitivně na zveřejněné údaje o hospodářském vývoji Německa. Bundesbank výrazně zvýšila prognózu růstu v letošním roce, srovnatelnou s rokem 2010. Možná rizika, vyplývající z dalšího růstu cen energií, nebo možného zhoršení dluhové krize v eurozóně, ustoupila do pozadí.
Index budoucí příjmy v červnu vyskočil o 18,7 na 44,6 bodů, po poklesu o 9,1 na 25,9 bodů v květnu. Ve stejném období vloni se pohyboval na úrovni 8,2 bodů. Stále více spotřebitelů očekává zlepšení jejich finanční situace a pokračující pozitivní vývoj na trhu práce.
Indikátor výdajové plány vzrostl poprvé od ledna. Po květnovém poklesu o 2,7 na 31,5 bodu vykázal nárůst o 3,6 na 35,1 bodů. Ve stejném období vloni se pohyboval na úrovni 30,4 bodů. Finanční plánování pozitivně ovlivňují hospodářské výsledky, příznivý vývoj na pracovním trhu a mzdová očekávání.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz