Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil
Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil. Spotřebitelská důvěra klesla po nejhorším zemětřesení v novodobých dějinách na dvouleté minimum. Statistika ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu oznámila, že tržby klesly o 3,7% a následovaly revidovaný růst o 8,3% v březnu. Meziměsíční nárůst tržeb zaznamenaly obchody se smíšeným zbožím, textil, oděvy a nespecializované prodejny. Výrazný pokles vykázal prodej automobilů, potravin a PHM. V meziročním srovnání ukazatel zmírnil pokles z -8,3% na -4,8%.
Výsledek nakonec předčil negativní očekávání, většinový konsenzus předpokládal meziroční změnu -6,1%. Celkový komerční prodej Japonska v dubnu zpomalil o 10,4% a oproti stejnému období před rokem o 2,8%, tržby velkoobchodníků se propadly o 12,6% a meziročně o 2,0%, tržby obchodních domů rostly o 0,4% a v meziročním srovnání vykázaly po sezónním očištění pokles o 1,9%. V prvním čtvrtletí maloobchodní prodej Japonska meziročně zpomalil o 3,0%, ve fiskálním roce 2010 vzrostl o 0,8%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz