Sell in may... Domácí experti promlouvají: Zvoní trhu hrana?
Sell in may, go away: Netřeba připomínat, netřeba definovat. Jde o pouhé klišé, kterým netřeba se zneklidňovat nebo je namístě si předvyplnit prodejní pokyn? Empirie praví, že největší kus ziskového koláče si akciové trhy ukousnou od listopadu do dubna. Jako by trudnomyslnost za dlouhých zimních večerů chtěla být kompenzována nadějí alespoň na akciových trzích. Zbylá část roku začínající právě měsícem lásky, akciím nijak zvlášť nepřeje a měsícem, který prý obvykle akcie doslova nenávidí, je září. Když nahlédneme do nedávné burzovní historie, najdeme argumenty souhlasící i odporující: Byly to právě měsíce jako srpen, září, či říjen, jež loni přinesly na parket slzy štěstí. Nicméně nadvláda býka byla vlastní i „růstově obligátním“ měsícům od listopadu do dubna. Otázka zní: Čeho je moc, toho může až být příliš. Trhy se prohýbají pod naakumulovanými zisky jako posvícenské stoly pod pečeným masem. Globální scéna je poseta vřídky lokálních infekcí a budoucnost světového hospodářství je stále nevyřešenou rovnicí. Nenabízí se snad zrovna letošní květen k tomu, aby zmíněnému úkazu na akciových trzích dal za pravdu? Podívali jsme se na květnový fenomén pořádně zblízka a ze dvou úhlů pohledu: V prvním dílu promluvili odborníci zámořští, dnes mají slovo domácí analytici, které jsme oslovili v našem průzkumu. Dejme slovo Atlantiku/J&T Bank, Fiu, Grant Capital a Cyrrus. Průzkum budeme dále aktualizovat. Průzkum mezi analytiky na téma květnového výprodeje: Naplní se nechvalně známé rčení? Čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz