(Kurzy.cz)
TUV: Německý obchod s automobily očekává zvýšení tržeb a vyšší ceny
Jaká jsou tržní očekávání sektoru prodeje a servisu vozidel, co se týče trhu s ojetými auty? Jaké prodejní kanály se v oblasti obchodu s ojetými vozy používají především? Jaký typ řídicích systémů používá obchod s automobily na podporu prodeje ojetých vozů? Tyto tři a další aspekty byly zkoumány v reprezentativním průzkumu trhu s ojetými auty v roce 2011, který nedávno provedl institut pro výzkum trhu Technomar pro společnost TÜV SÜD. Průzkum zahrnoval 406 prodejců automobilů z celého Německa. „Získané výsledky v podstatě potvrzují to, co naši odborníci už dlouho říkají: trh s ojetými automobily by měl růst na významu - zvláště u novějších ojetých vozů,“ zdůraznil Bernhard Kerscher,
generální ředitel TÜV SÜD Auto Service GmbH.
Podle vlastních odhadů automobilového průmyslu musí letos řidiči očekávat růst cen ojetých vozů, zejména u malé a střední kategorie. Více než 42% dotazovaných obchodníků očekává, že ceny v roce 2011 porostou, zatímco pouze 16% předpovídá pokles cen. Tento odhad se odráží v tvrzeních ohledně prodejů ojetých vozů, kde 50% respondentů očekává růst prodejů a jen 17% předpovídá pokles tržeb.
„Můžeme potvrdit očekávání prodejců automobilů a domníváme se, že trh s ojetými vozy se do značné míry stabilizuje – a umožní obchodníkům zlepšit jejich provozní výsledky,“ potvrdil Christof Gerhard, který má na starosti strategii pro ojeté vozy v TÜV SÜD.
Co se týče předpovědi zisku, dotazovaní obchodníci jsou opatrní. I přes pozitivní trendy v prodeji a cenách se pouze 35% prodejců automobilů těší na zvýšení hrubých zisků, zatímco téměř 25% předpokládá, že zisky budou klesat. Průzkum ale také poskytuje možnou odpověď na tento pesimismus: „Náš průzkum ukazuje, že pouze 65% prodejců automobilů má systém řízení, který optimalizuje jejich čas věnovaný obchodu, odhady zůstatkové hodnoty a hrubé zisky. To tedy znamená, že 35% obchodníků svůj obchod s ojetými auty z praktického hlediska stále provozuje více či méně jako vedlejší s nedostatkem transparentnosti ve všech obchodních procesech, přičemž transparentnost
se v současnosti stala v sektoru nových aut i autoservisu samozřejmostí. V podstatě jim utíkají peníze,“ uzavírá Gerhard.
Internet využívají pro nákup ojetých německých vozů také Češi
Studie zdůrazňuje obrovský význam internetu při obchodu s ojetými vozy: 93% respondentů používá internet jako prodejní platformu a 51,5% provozuje svůj vlastní internetový obchod. Důvod k tomu podtrhuje jiný aspekt, kterým se průzkum zabývá: 41% prodejců uvádí, že pomocí internetu získávají zákazníky ze zahraničí (často právě z České republiky) a 64,2% získává zákazníky v rámci Německa. Větší akční rádius, který internet nabízí, se odráží také v absolutních číslech, kde více než 40% prodejců ojetých aut oslovili potenciální zákazníci prostřednictvím internetu. Téměř 15% dotazovaných
obchodníků generuje 75% svých tržeb z prodeje automobilů před internet. Význam internetu evidentně obchodníky přiměl, aby zde rozšířili svou škálu aktivit: 19,4% respondentů potvrdilo, že využívají kanály sociálních médií. „Náš průzkum zdůrazňuje, že trh s ojetými automobily je velmi dynamický a že si to obchod jako celek uvědomuje. Nicméně v mnoha případech se pro maximální využití potenciálu plně nevyužívají řídící procesy," komentuje Bernhard Kerscher.
Kateřina Ječmínková
PR Specialista
TÜV SÜD Czech
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz