Maloobchodní prodej eurozóny v únoru překvapivě zpomalil
Maloobchodní prodej eurozóny v únoru nečekaně zpomalil o 0,1% a následoval revidovaný růst o 0,2% v lednu, což byl první vzestup od července 2010. Prodej potravin, nápojů a tabákových výrobků stagnoval, prodej nepotravinářského zboží kromě PHM zpomalil o 0,1%.
Podle dostupných dat Eurostat klesl maloobchodní prodej v deseti zemích platící jednotnou evropskou měnou. V meziročním srovnání růst zpomalil z 0,4% na 0,1%. Tržby za potraviny, nápoje a tabák se meziročně snížily o 0,5%, ostatní prodej kromě PHM rostl o 0,9%.
Výsledek únorového průzkumu zaostal za očekáváním, většinový konsenzus předpokládal vzestup o 0,1%, po předběžně uváděném růstu 0,3% za leden a meziroční změnu 0,6%. V celé 27EU maloobchodní prodej zpomalil o 0,1% a meziročně rostl o 0,9%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz