- Menší překvapení jsme zaznamenali v provozní části. Jak marketingové, tak ostatní náklady byly téměř podle našich předpokladů. Vyšší byly oproti našemu očekávání personální náklady, a to i přes mírně nižší počet zaměstnanců, než jsme předpokládali. Ve 4Q tak mohlo dojít k vyplácení vyšších mimořádných bonusů pro zaměstnance.
- Vyšší personální náklady jsou víceméně hlavním faktorem, který zapříčinil rozdíl mezi očekávaným a reportovaným ziskem EBITDA (12,5mil. EUR, oček. 12,2 mil. EUR) i EBIT (10,1 mil. EUR, oček. 10,3 mil. EUR). Odpisy i finanční náklady totiž zůstaly podle našich předpokladů v poměrně stabilním poměru k tržbám a od našich odhadů se proto lišily jen nepatrně.
- Skupina shrnula také důležité strategické cíle pro další období. Mezi nimi je záměr zvýšit prodeje o 10% v roce 2011, otevřít 5 nových poboček v ČR a 3 na SR do poloviny roku 2012 a kontrolovaně zvyšovat provozní náklady poměrně k růstu tržeb. Skupina upřesnila termín vstupu na ruský trh na 4Q 2011, což je v souladu s naším očekáváním.
- Celkově hodnotíme zveřejněné výsledky velmi pozitivně. Nad naše očekávání rostou ceny prodávaných automobilů, což pomáhá rychlejšímu růstu tržeb. Ve vyšších personálních nákladech nevidíme znepokojení, z dlouhodobého hlediska se drží stále velmi nízko. Skupina dosáhla nejvyšších marží v ročním vyjádření od r. 2004 na úrovni hrubého zisku (24,7%), EBIT (4,9%) i čistého zisku (3,1%).
AAA Auto: Flash analýza výsledků za 4Q a 2010
Výsledky hospodaření, které skupina zveřejnila dnes před otevřením trhu nás pozitivně překvapily především na čistém zisku 5 088 tis. EUR. Diference mezi reportovaným a odhadovaným čistým ziskem je dána nižší daňovou zátěží. Tržby ve výši 204,8 mil. EUR (+23,2% YoY), které mírně překonaly naše očekávání na hodnotě 201,8 mil. EUR, vděčí kromě růstu prodejů o 6% také vyšším průměrným prodejním cenám ve FY2010 (+13,2%). Vliv na rozdíl měl především náš odhad stabilních cen mezikvartálně (3Q/4Q), zatímco průměrné ceny nadále rostly na nová pokrizová maxima o více než 7%. Potvrzuje se tak pokračování přesunu zákazníků k dražším a kvalitnějším vozům. Rekordní proto byla čistá ziskové marže, a to ve výši 3,1%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz