Spotřebitelská důvěra Japonska se v únoru zhoršila (14.3.2011)
Nálada japonských domácností se v únoru zhoršila a odrážela nejistý hospodářský výhled. Průzkum úřadu vlády potvrdil, že ukazatel klesl o 0,5 bodu na dvouměsíční minimum 40,6 bodů. V lednu vyskočil o 1,0 bod na 41,1 a zaznamenal první zlepšení v průběhu sedmi měsíců. Většinový konsenzus předpokládal další rozšíření na 41,5 bodů. Hranice 50 odděluje růst od poklesu.
Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc z celkového počtu 47,8 milionů dotazovaných domácností. Únorový průzkum podpořil pouze jeden ze čtyř ukazatelů. Pozitivně přispíval indikátor zaměstnanosti, jenž stoupl o 0,2 na půlroční vrchol 38,8 bodů. Klíčový indikátor výdajů klesl na dvouměsíční minimum 41,5 bodu. Ukazatel živobytí se propadl o 1,2 bodu na 11- měsíční minimum 41,5 bodů a indikátor růstu mezd oslabil na dvouměsíční minimum 40,6 bodů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz