Pavel Kohout: Mýty a fakta v kauze ProMoPro
Příručka etiky pro analytiky a investiční manažery uvádí, že je třeba vždy rozlišovat mezi fakty a názory. Jak velmi pravdivé. Také politika, ekonomika i žurnalistika by byly poctivější, kdyby se všichni řídili tímto pravidlem. Zvláště patrně se nešvar záměny názorů za fakta projevuje u takzvané kauzy Vondra a ProMoPro.
Vyjděme z faktů, které nelze zpochybnit.
Fakt číslo 1.
Tím je odeslání celkové částky 525 milionů korun v období od 23. 1. 2009 do 17. 12. 2009 z bankovního účtu Úřadu vlády na bankovní účet společnosti ProMoPro s r. o. Co z toho vyplývá? Hodně peněz, zajisté. Šlo o předraženou a potenciálně korupční zakázku? To je hypotéza, o jejíž pravdivosti nelze rozhodnout bez hlubšího zkoumání předmětu zakázky. Pouze odborný posudek by mohl přinést odpověď.
Pokračování článku najdete na: http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/myty-a-fakta-v-kauze-promopro-neco-tu-nehraje/
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz