(Kurzy.cz)
CME: Vedení TV Nova varuje před prodloužením vysílání reklamy na ČT
Generální ředitel TV Nova Jan Andruško včera uvedl, že prodloužení vysílání reklamy na veřejnoprávní České televizi by mohlo vést k arbitrážím z důvodu poškození investorů. Reklama na ČT má skončit v listopadu 2011, avšak Senát v současnosti projednává novelu, podle níž by se vysílání reklamy mělo prodloužit. Andruško včera nabídl, že kdyby reklama na ČT skončila již letos, Nova by se mohla podílet na financování Státního fondu na podporu a rozvoj české kinematografie, kam plynou peníze právě z reklamy odvysílané na ČT. K této nabídce se včera připojila i TV Prima. Senátor Tomáš Töpfer považuje návrh za dobrý, byť zpozdilý, naopak ministr kultury Jiří Besser navrhuje zachovat reklamu na ČT ještě po dobu 2 let.
Loni měla ČT tržby z reklamy přes 400 mil. Kč. V případě ukončení vysílání reklamy na ČT ještě letos by se tento objem mohl rozdělit mezi komerční televize, přičemž podle tržního podílu by Nově mohlo dle našeho odhadu připadnout kolem 270 mil. Kč, tj. cca 15 mil. USD. Část tohoto příjmu by však Nova odvedla do Státního fondu na podporu kinematografie. Při porovnání tohoto objemu s ročními provozním ziskem CME, který na příští rok odhadujeme na cca 264 mil. USD, by proto nešlo o podstatné zvýšení. Zprávu proto považujeme neutrální až mírně pozitivní.
Pavel Ryska
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz