Oproti loňsku se tržby mírně zvyšují, hlásí obchodní řetězce
PRAHA (MEDIAFAX) - V porovnání s loňským rokem se tržby velkých obchodních řetězců v předvánoční době mírně zvýšily, oproti běžnému období jsou vyšší v řádu desítek procent. Shodují se na tom zástupci jednotlivých společností oslovených agenturou Mediafax.
„Vánoční nákupy jsou v plném proudu. Stoupá prodej potravin a dárků. O tomto víkendu do našich obchodů v porovnání s běžným víkendem přišlo za nákupy o 50 procent více zákazníků,“ uvedla pro agenturu Mediafax Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco Stores ČR.
V porovnání se stejným obdobím loňského roku podle ní Tesco zaznamenalo více než pětiprocentní nárůst prodeje. „Prodej potravin, zeleniny a ovoce stoupl o 50 procent. Největší nárůst, a to více než dvojnásobný, zaznamenaly hračky, dále kosmetika, oděvy, knihy, DVD, CD a elektronika,“ vyjmenovala Karasová. S blížícími se Vánocemi podle ní výrazně stoupá i prodej alkoholu. „Včetně toho, který běžně v průběhu roku nekupujeme. Zákazníci kupují likéry, aperitivy a dárkové koše, a to o 1,5krát více než v průběhu roku,“ prozradila mluvčí.
V důsledku bohaté sněhové nadílky vzrostl výrazně i prodej sportovních potřeb, a to téměř dvojnásobně. „Týdně prodáme až 5000 autolékárniček, jimiž budou muset být od Nového roku vybaveni všichni řidiči,“ dodala Karasová.
Tomáš Cížek, cizek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz