Celý svět dá více do reklamy
Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia, podle které posílí reklamní investice zejména do televize, kinoreklamy a venkovní reklamy, naopak pokles reklamních výdajů lze očekávat u tištěných médií.
Ředitel ZenithOptimedia Prague Petr Majerik řekl, že zatímco loni celosvětové reklamní výdaje meziročně klesly o 10,6 procenta, tak letos ZenithOptimedia očekává jejich zvýšení o 4,9 procenta, příští rok o 4,6 procenta, v roce 2012 o 5,2 procenta a stejný nárůst by měly vykázat také v roce 2013.
"Reklamní investice ve střední a východní Evropě porostou v roce 2011 o 7,9 procenta. V ČR bude nárůst pozvolnější. Pro rok 2011 u nás očekáváme navýšení o tři až čtyři procenta," uvedl Majerik.
Pokles výdajů do tiskových médií bude podle něj pokračovat. Naopak nové technologie umožní navýšení investic zejména do televize, ale částečně také do kinoreklamy a venkovní reklamy. "Dynamika výdajů do internetu bude trojnásobná oproti celkovému růstu mediálního trhu," stojí v analýze společnosti ZenithOptimedia.
Podíl deníků na celosvětových investicích by měl do roku 2013 klesnout z 23 procent v roce 2009 na 18 procent. Naopak podíl televizí se má zvýšit z loňských 39,1 procenta na 41,8 procenta v roce 2013 a internetu z 12,8 procenta na 17,9 procenta.
"Rostoucí velikost televizních obrazovek, kvalitnější zobrazení a narůstající počet tematických i digitálních stanic způsobuje nárůst sledovanosti," zdůvodnila společnost ZenithOptimedia vyšší podíl televize na reklamních výdajích.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz