Rozhlas zvýší zisk díky úsporám
Šlo by o meziroční zlepšení o 29 milionů. Na tiskové konferenci Českého rozhlasu to řekli jeho prozatímní ředitel Peter Duhan a ekonomická ředitelka Hana Skalová.
Rozhlasoví poplatníci se podle Skalové odhlašují s tím, že nemají rozhlasový přijímač. Měsíčně jich ubude 1500 až 2000, celkem má ČRo okolo tří milionů koncesionářů z řad domácností. Finanční propad u výběru poplatků však letos ještě Český rozhlas nezaznamenal. "Co se týká příštího roku, předpokládáme pokles rozhlasových poplatků okolo devíti až deseti milionů korun," řekla Skalová. Podle ní ovšem toto číslo vzhledem k výši rozpočtu ČRo není nijak velké.
Pokles letos ČRo zaznamenal také v příjmech z reklamy a propagace. Za první tři čtvrtletí letošního roku by snížení v položce, kam tyto příjmy patří, mělo být okolo devíti milionů korun. V příštím roce by podle odhadu Skalové měly příjmy ČRo z reklamy klesnout v řádech milionů korun. Loni měl ČRo za reklamu a propagaci příjmy kolem 55 milionů korun.
Z hlediska celkového rozpočtu dosáhl Český rozhlas za první až třetí čtvrtletí provozního zisku 297 milionů korun, což je o 87,5 milionu více, než předpokládal rozpočet. Důvodem jsou o 96,5 milionu korun, tedy 6,7 procenta, nižší náklady, než s jakými se počítalo. Ušetřilo se především na provozu a službách. Ve srovnání s rokem 2009 je zisk o 44 milionů korun vyšší.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz