Škoda Auto plánuje zdvojnásobení odbytu do deseti let
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto chce v příštích deseti letech minimálně zdvojnásobit celkový odbyt značky Škoda, expanzi plánuje především na mimoevropských trzích. Firma o tom informovala v úterý.
„Škoda stojí před novou etapou růstu. Naším cílem je dosáhnout do konce desetiletí minimálně zdvojnásobení celkového odbytu značky Škoda v porovnání s dnešními objemy,“ sdělil předseda představenstva firmy Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně. V plánu má firma rozšíření modelové palety a investice do výrobních kapacit v tuzemských závodech i na zahraničních trzích.
Rozhodující silou budoucího růstu odbytu by měly být mimoevropské automobilové trhy. Zatímco nyní se tyto trhy na odbytu podílí 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. „Důsledná internacionalizace značky Škoda je součástí podnikové strategie Škoda RS,“ řekl dále Vahland. „Tím chceme i dále upevnit naši funkci vstupní značky koncernu Volkswagen,“ doplnil.
Škoda Auto byla v uplynulých 20 letech na evropských trzích úspěšná díky „clever“ vozům s regionálním akcentem a se zaměřením na prostornost. V tomto období se značce podařilo počet zákazníků zhruba ztrojnásobit. V rámci strategie „Škoda RS“ teď značka svou paletu dále rozšíří. Už na příští rok je v plánu představení nového malého modelu. „Tím rozšíříme naši nabídku podle sloganu ´Simply Clever´ na nové segmenty,“ vysvětlil Vahland v Berlíně.
Kromě závodů v České republice má Škoda výrobní kapacity mimo jiné v Indii, Rusku a Číně. V uplynulých třech letech vzrostl odbyt v těchto zemích na více než dvojnásobek. Jen v Číně prodala Škoda Auto v roce 2009 více než 120 000 vozů. V prvních devíti měsících tohoto roku představoval nárůst odbytu v Čině 65 procent. „Škoda se tímto etablovala na nových trzích jako vstupní značka,“ zdůraznil Vahland. „I zde je Škoda synonymem prostorných, funkčních a praktických automobilů pro celou rodinu.“
Škoda Auto bude mimo jiné také investovat do rozvoje prodejní sítě. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz