TNBiz (TN.cz)
Akcie v ČR  |  02.11.2010 11:55:10

Škoda Auto plánuje zdvojnásobení odbytu do deseti let

Mediafax

MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto chce v příštích deseti letech minimálně zdvojnásobit celkový odbyt značky Škoda, expanzi plánuje především na mimoevropských trzích. Firma o tom informovala v úterý.

„Škoda stojí před novou etapou růstu. Naším cílem je dosáhnout do konce desetiletí minimálně zdvojnásobení celkového odbytu značky Škoda v porovnání s dnešními objemy,“ sdělil předseda představenstva firmy Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně. V plánu má firma rozšíření modelové palety a investice do výrobních kapacit v tuzemských závodech i na zahraničních trzích.

Rozhodující silou budoucího růstu odbytu by měly být mimoevropské automobilové trhy. Zatímco nyní se tyto trhy na odbytu podílí 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. „Důsledná internacionalizace značky Škoda je součástí podnikové strategie Škoda RS,“ řekl dále Vahland. „Tím chceme i dále upevnit naši funkci vstupní značky koncernu Volkswagen,“ doplnil.

Škoda Auto byla v uplynulých 20 letech na evropských trzích úspěšná díky „clever“ vozům s regionálním akcentem a se zaměřením na prostornost. V tomto období se značce podařilo počet zákazníků zhruba ztrojnásobit. V rámci strategie „Škoda RS“ teď značka svou paletu dále rozšíří. Už na příští rok je v plánu představení nového malého modelu. „Tím rozšíříme naši nabídku podle sloganu ´Simply Clever´ na nové segmenty,“ vysvětlil Vahland v Berlíně.

Kromě závodů v České republice má Škoda výrobní kapacity mimo jiné v Indii, Rusku a Číně. V uplynulých třech letech vzrostl odbyt v těchto zemích na více než dvojnásobek. Jen v Číně prodala Škoda Auto v roce 2009 více než 120 000 vozů. V prvních devíti měsících tohoto roku představoval nárůst odbytu v Čině 65 procent. „Škoda se tímto etablovala na nových trzích jako vstupní značka,“ zdůraznil Vahland. „I zde je Škoda synonymem prostorných, funkčních a praktických automobilů pro celou rodinu.“

Škoda Auto bude mimo jiné také investovat do rozvoje prodejní sítě. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Libor Popela, popela@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688