TNBiz (TN.cz)
Z domova  |  25.09.2010 17:09:05

Kandidát na primátora Tůma chce zahloubit pražskou magistrálu pod zem, ostatní strany jsou proti

Mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Kandidát na primátora za TOP 09 Zdeněk Tůma chce protáhnout pražskou magistrálu a ponechat vyhlášku, která přikazuje developerům stavět u budov velkokapacitní garáže, prohlásil v sobotu. Jeho volební soupeři s ním nesouhlasí, nelíbí se jim vysoké náklady a auta v centru Prahy.

"Ihned vyměňte své dopravní poradce," prohlásila předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská po Tůmově vystoupení v základní škole v Londýnské ulici. Zde se sešli k veřejné debatě kandidáti na primátora či starosty z pěti politických stran, tedy Věcí veřejných, ODS, TOP 09, Strany zelených a ČSSD.

Projekt podzemní pražské magistrály, která by vedla kolem Národního muzea, považuje Kolínská za šílený. Kritizuje především vysoké náklady stavby, 800 metrů má podle ní vyjít na 12 miliard korun. Magistrálu navrhuje Kolínská zasypat.

Tůma vysvětlil, že svedení magistrály pod zem by nebylo řešením severojižního propojení Prahy. Zdůraznil, že za prioritu považuje dobudování okruhu kolem Prahy a zřízení velkokapacitních parkovišť.

"Naší snahou by mělo být dostat auta z centra hlavního města, ne je tam velkokapacitní komunikací přivádět, ať už bude na povrchu, nebo bude zahloubena," oponoval Tůmovi lídr ČSSD v sedmém volebním obvodě Karel Březina. Stejně jako ostatní účastníci debaty pak zopakoval, že Praha se musí snažit co nejrychleji dobudovat vnitřní a vnější okruh. Magistrála by pak podle něj měla být normální komunikací.

Ani Pavel Dobeš (VV), který v debatě zastoupil nemocnou kandidátku na primátora Markétu Reedovou, se nepřikláněl k zavedení magistrály pod zem. Automobily z Prahy by chtěl odstranit pomocí mýtného, ale až po dostavbě vnitřního okruhu.

Tůma se s Kolínskou názorově střetl ještě jednou nad pražskou vyhláškou, která ukládá developerům povinnost postavit v budovách i velkokapacitní garáže. "Toto ustanovení je nutné přepsat," prohlásila Kolínská. Regulovat počet aut uvnitř hlavního města by pak chtěla cenami parkovného a snížením povolené rychlosti.

"Vyhláška má regulační roli," odvětil na to Tůma. "Městská hromadná doprava je na hranici kapacity. Obecně platí, že máme v Praze problém, jak dopravně obsloužit velké stavby," dodal.

"Problém není ve vyhlášce. Ale problém je v tom, že stavíme velkokapacitní nákupní centra v centru města. Takové stavby by neměly stát v centru," reagoval Březina.

Karolina Brožová, brozova@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688