YouTube vyhrála průlomový spor
Vysílací společnost Telecinco totiž Google zažalovala a chtěla, aby firma byla zodpovědná za to, když uživatelé YouTube nahrávají materiál s copyrightem. Soud ovšem jejich požadavek odmítl s odůvodněním, že YouTube nabízí majitelům obsahu nástroje k tomu, aby sami tyto klipy odstranili – což znamená, že zodpovědnost za odstranění leží na straně majitelů copyrightu.
Aaron Ferstman, šéf komunikace pro YouTube EMEA, uvedl, že každou minutu se na YouTube nahraje 24 hodin videa, a kdyby všechny internetové stránky musely kontrolovat všechny nahrávaná videa, fotografie a text, spoustu webů by to položilo – včetně těch největších jako je Facebook, MySpace a Twitter. Vyzdvihl také způsob, jakým YouTube pomáhá umělcům dosáhnout vyšší počet diváků a podpořit prodej: "Věříme tomu, že weby jako YouTube fungují v nejlepším zájmu umělců, vydavatelů a spotřebitelů – ti všichni mohou využít možnosti, které jim platforma nabízí."
Společnost Telecinco musí navíc zaplatit všechny soudní poplatky. Podobným případem se zabýval americký soud v červnu. Viacom, vlastník televizní stanice MTV, žaloval YouTube za stejnou věc, a také neuspěl. Ani v tomto případě nebyla YouTube zodpovědná za to, když její uživatelé nahrávali copyrightovaný materiál.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz