Nokia prohrála s iPodem
Comes with Music měl konkurovat Applu a jeho všudypřítomnému iPodu; byl založen na představě, že multimediální telefony od Nokie by za jednorázový poplatek při koupi přehrávaly hudbu zdarma podobu jednoho roku. Uživatelé by si mohli všechny možné písničky stáhnout a nechat si je i po vypršení ročního předplatného (nebo, samozřejmě, si předplatit další rok).
Nápad byl zajímavý, ale nevyšel. Zavést jej do praxe bylo technicky složitější, než si Finové zpočátku představovali, a třeba ve Spojených státech se ani nerozběhl. Tamní mobilní operátoři nebyli ochotni zdarma distribuovat hudbu od společností, jež si navzájem konkurovaly (a tudíž se dalo logicky očekávat, že by mohly za službu platit).
Nokia se nyní rozhodla zrušit značku Comes with Music a službu přiřadit do multimediálního balíku Ovi Unlimited. Marketing a branding původní značky Comes with Music přitom již pohltil desítky milionů dolarů; poslední tah má navíc tu nevýhodu, že Ovi je termín ještě méně známý než původní značka a nikdo neví přesně, co klientům nabízí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz