Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Makroekonomika  |  24.08.2010 09:54:35

ČR láká maloobchodní řetězce a značky, obchodníkům se vrací důvěra

Pouhých 117 000 m2 ploch přibude v letošním roce v tuzemském maloobchodu. V druhé polovině roku dojde k otevření letos největšího nového projektu, nákupního centra Galerie Harfa, a také druhé fáze Fora Liberec. Podstatnější pro zdejší retailový trh je ovšem skutečnost, že navzdory přetrvávající nejistotě je Česká republika nadále v hledáčku zahraničních značek – a to jak sítí, tak franšízových konceptů. Další, u českých zákazníků již etablovaní obchodníci navzdory ekonomické situaci stále expandují. „Platí, že na trhu jsou nákupní centra s převisem poptávky nájemců i ta, jež se musejí vypořádat s jejich odlivem,“ konstatuje Lenka Dvořáková, Senior Retail Agent v pražské kanceláři mezinárodní poradenské společnosti DTZ.

 

V nákupních centrech DTZ očekává otevření prodejen nových obchodních řetězců, jako jsou Desigual, Ulla Popken či Carpisa. V České republice i nadále hledá franšízové či masterfranšízové partnery několik franšízových konceptů - například italská móda Persona, outlet Brand New Products, kosmetika Nicole, The Cheesecake shop a další. „Obrací se na nás další obchodní koncepty ze zahraničí. Dle všeho se obchodníkům pomalu vrací důvěra v český trh, jakkoliv jsou velice obezřetní při výběru místa pronájmu,“ shrnuje Lenka Dvořáková.

 

Také s ohledem na významnou redukci výstavby nových obchodních center se řada značek znovu vydává „do ulic“, do kamenných prodejen. Platí to pro část obchodů otevřených v tomto roce: obchod s dárky Pylones či restaurant Hooters of America. Nejde však o jediné retailery – v první polovině roku otevřely v centru Prahy značky jako Van Graaf, Högl, Mandarina Duck, Oilily, I am, Little Foot, pro které je formát kamenné prodejny součástí obchodního konceptu.

 

Nejsou to ovšem jen nové značky, co mohou pozitivně hodnotit developeři obchodních center či retail parků i vlastníci obchodních ploch v atraktivních částech měst. Nadále, i když opatrněji, expanduje v letošním roce celá řada obchodníků – od těch největších hypermarketů, gastro, kosmetika a drogerie až po módní značky. Patří mezi ně namátkou Lindex, New Yorker, Takko Fashion, Gant, KIK, Deichmann, CCC, Cocodrillo, Naturhouse, dm drogerie, Rossmann, KIKA, IKEA, Sconto, Siko Koupelny, Komfort, Palace Cinemas, Baumax, Bauhaus, Expert Electro, Tesco, Kaufland, Žabka, z gastro segmentu pak Coffeeshop, Subway, McDonald´s, The Pub, Ambiente, Amrest se všemi značkami – KFC, Starbucks a Burger King a mnoho dalších. S omezenou nabídkou nových nákupních center se expanze většinou orientuje do stabilizovaných nákupních center s dobrými výsledky v atraktivních lokalitách anebo na nákupní třídy.

 

 

 

Markéta Valtrová

Marketing and PR Manager, DTZ

 

Jiří Hlinka

Smart Communication s.r.o.

 

 

 

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:

Pá 12:57  Netflix po většinu času teď konsoliduje InstaForex (InstaForex)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688