Pražští zastupitelé schválili další změny v územním plánu města
PRAHA (MEDIAFAX) - Revitalizace bývalého holešovického pivovaru, rozšíření obytných ploch v Čakovicích, Pitkovicích, Veleslavíně nebo další projednání přestavby nádraží ve městě schválili ve čtvrtek na svém jednání pražští zastupitelé. Zásadní změny v územním plánu kritizují dlouhodobě občanská sdružení.
"Každou změnu jsme probrali zvlášť," uvedl radní pro územní rozvoj Martin Langmajer (ODS). Opozice ovšem tvrdí, že se jedná rychle bez šance probrat jednotlivé změny důkladně.
Opoziční zastupitelka Markéta Reedová (VV) označila jednání za tržiště. "Připadá mi to, že tyhle změny se chtějí udělat rychle," podotkla Reedová. Zastupitelé za Stranu zelených se domnívají, že zelených ploch v metropoli bude výrazně méně. "Změny způsobí zahuštění města na úkor zeleně," upozornila zastupitelka Zuzana Drhová (SZ).
Rychlost schvalování desítek změn územního plánu je podle občanských sdružení zarážející. "Obyvatelé Prahy nemají šanci se o projednávání během tří dnů ani dozvědět, natož se ho zúčastnit," řekla mluvčí sdružení Arnika Zora Kasiková. Dodala, že ve hře je řada zásadních projektů, které už v minulosti vyvolaly rozporuplné reakce právě proto, že mohou výrazně změnit tvář metropole.
Změny zahrnují například revitalizaci bývalého holešovického pivovaru, novou obytnou zástavbu Čakovicích, v Pitkovicích, Veleslavíně a ostatních městských částech. Nechybí ani umístění nových železničních zastávek například v Karlíně s názvem Praha-Karlín nebo v Libni zastávka Praha-Rokytka. Další změnou je rozšíření golfového hřiště v Horních Počernicích či vybudování satelitních čtvrtí v Hodkovičkách.
V případě celoměstsky významných změn jde o přestavby pražských nádraží, a to Masarykova, žižkovského nákladového nádraží a nádraží na Smíchově. Proti přestavbě posledně jmenovaného byl například Národní památkový ústav (NPÚ).
V případě studie přestavby žižkovského nákladového nádraží upozornila Zuzana Drhová zastupitele na to, že materiál neřeší, co s územím bude. "Studie přesně neukazuje, co bude s dopravou v okolí nebo co se stane s funkcionalistickými budovami," podotkla Drhová.
Pražský radní pro územní rozvoj Martin Langmajer (ODS) dodal, že u celoměstsky významných změn zastupitelé schválili zejména to, že garanci nad posuzováním těchto změn převezme odbor územního rozvoje magistrátu. "Ten bude shromažďovat požadavky jednotlivých městských částí," řekl Langmajer. V případě lokality žižkovského nádraží existuje podle jeho slov několik plánů na využití území, včetně prodloužení Olšanské ulice areálem. "Tady je ale potřeba počkat na rozhodnutí o tom, zda je budova nádraží národní kulturní památkou," uvedl Langmajer.
Masarykovo nádraží by zatím podle Langmajera mělo zůstat v provozu, výhledově se ale počítá s jeho utlumením. "To by ale na pořadu dne mohlo být nejdříve za 10 let, až se povede propojit Prahu vlakovými spoji," uzavřel Langmajer.
Denisa Šindlerová, Zuzana Fojčíková, sindlerova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz