CME očekává růst ceny za televizní reklamu v druhé polovině letošního roku
PRAHA/HAMILTON (MEDIAFAX) - Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME) očekává, že v druhé polovině tohoto roku růst ceny televizní reklamy. Informovala o tom ve středu agentura Bloomberg s tím, že podle CME dosáhla cena televizní reklamy v regionu dna již v prvním čtvrtletí 2010.
"Nálada na trzích se mírně zlepšila a ceny pro zadavatele reklamy budou opět růst v druhém pololetí," prohlásil šéf CME Adrian Sarbu s tím, že jeho společnost v době poklesu cen "podporovala klienty zvláštními akčními balíčky.
Mediální skupina v loňském roce čelila 30procentnímu propadu ve výdajích na televizní reklamu, kdy v době vrcholící ekonomické krize společnosti snižovaly náklady a reklamu.
Příjmy CME z reklamy byly podle Sarbua i v prvním čtvrtletí tohoto roku "slabé" na většině trhů, kde společnost působí. Situace se nicméně podle šéfa CME zlepšila ve srovnání se stejným obdobím loňského roku ve Slovinsku a v Chorvatsku.
CME provozuje televizní stanice v České republice, Rumunsku, Chorvatsku, Slovinsku, Slovensku a v Bulharsku.
Podle Sarbua je v druhém čtvrtletí zřetelný "pozitivní trend" ve výdajích na televizní reklamu ve srovnání s předchozím čtvrtletím s tím, že největší trh CME, Česká republika, by měla v tomto období vykázat "přiměřeně dobré výsledky".
Ceny televizní reklamy dosáhly svého vrcholu v tomto regionu v roce 2008 a na svou úroveň před krizí by se měly podle očekávání šéfa CME dostat v roce 2011.
David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz