Češi loni za fair trade utratili rekordních 50 milionů Kč
Češi za výrobky fair trade utratili rekordních 50 milionů korun. Nejvíce lidé nakupují kávu, čaj, čokoládu a další cukrovinky. Vyplývá to z průzkumu agentury Green marketing a Asociace pro fair trade.
"Nárůst spotřeby fair trade produktů v České republice je velmi rychlý, od roku 2005 se zvýšil o 1600 procent," uvedl předseda Asociace pro fair trade Jiří Hejkrlík. S růstem poptávky se rozšiřuje také sortiment. Na konci roku 2009 bylo v nabídce přibližně 2500 výrobků. Zatím se prodávají jen trvanlivé potraviny nebo řemeslné výrobky. V zahraničí rozšířené ovoce s označením fair trade se zatím v tuzemských prodejnách neobjevilo.
Nejčastěji lidé produkty fair trade kupovali v prodejnách biopotravin a zdravé výživy a maloobchodních řetězcích, obě místa měla shodný podíl 28 procent. Zatímco podíl bioprodejen a obchodů se zdravou výživou meziročně klesl o 79 procent, podíl maloobchodních řetězců naopak o téměř 90 procent vzrostl.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz