Škoda Auto zaznamenala v březnu rekordní prodeje, v prvním čtvrtletí vzrostl odbyt vozů o čtvrtinu
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Prodeje společnosti Škoda Auto za první čtvrtletí 2010 vzrostly o 25 % na 178 901 vozů, v samotném březnu prodala automobilka 72 900 vozů značky Škoda a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii. Firma o tom informovala v pátek.
Růst prodejů výrazně podpořila rostoucí poptávka na automobilovém trhu v Číně, kde bylo zákazníkům dodáno celkem 42 707 vozů značky Škoda, což znamená nárůst o 122 procent oproti stejnému období roku 2008.
Silný růst prodejů zaznamenala Škoda Auto v prvním čtvrtletí také na trzích střední Evropy, kde se zvýšily o 13 procent na 27 995 vozů. Prodeje rostly hlavně v České republice a v Polsku. Třináctiprocentní zvýšení prodejů zaznamenala mladoboleslavská automobilka i v západní Evropě, kde našlo kupce 85 187 vozů.
Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v České republice dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává v České republice Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 procenta.
Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. Tento trend sledovaly také dodávky Škoda Auto.
I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 procent na 56 763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela velice pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie s 11 704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 procent. Dynamicky pak rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v prvním kvartálu 2010 Octavia (77 192 vozů; +32 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (52 700 vozů; -3 %). Nejrychleji rostly prodeje modelu Škoda Superb (20 514 vozů; +119 %). Velký zájem projevili zákazníci o SUV Škoda Yeti (12 195 vozů). Automobilka dále prodala 7 886 vozů modelové řady Roomster a 8 414 vozů Octavia Tour.
"Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz