TNBiz (TN.cz)
Investice  |  25.01.2010 16:31:01

České dráhy vydají přes miliardu korun za přestavbu osobních vagónů

Mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České dráhy v rámci modernizace vozového parku vydají 1,051 miliardy korun za přestavbu 34 řídících osobních vagónů. Informaci v pondělí zveřejnily České dráhy.

"Řídící vozy umožňují rychlejší obraty souprav v cílových nebo v úvraťových stanicích, kde vlak mění směr své jízdy. Je to vlastně klasický vagón, který má na jednom čele stanoviště strojvedoucího, ze kterého dálkově ovládá lokomotivu na opačné straně soupravy," řekl Antonín Blažek, náměstek pro osobní dopravu Českých drah. "Díky tomu je možný rychlejší obrat soupravy a její kratší pobyt v takové stanici, řídící vozy také spoří počet potřebných lokomotiv a personálu. Již není potřeba posunovač, který by odpojil nebo připojil lokomotivu na konci a začátku soupravy. To vše snižuje náklady na samotný provoz osobního vlaku," dodal Blažek.

Přestavbu řídících vozů pro klasické vlakové soupravy s lokomotivou, které byly vyrobeny ve druhé polovině 80. let minulého století ve Vagónce Studénka, provede šumperská společnosti Pars nova. Zakázka bude realizována v letech 2010 až 2012. Řídící vozy vzniknou přestavbou běžných osobních vagónů.

"Více než 20 let staré vagóny kompletně přestavíme, zvýšíme jejich rychlost ze 120 na 140 kilometrů za hodinu a samozřejmě dosadíme nové čelo se stanovištěm strojvedoucího a potřebnou technologií pro ovládání celého vlaku," řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel společnosti Pars nova.

Vůzy budou klimatizované se 71 místy k sezení a WC s uzavřeným systémem, které je uzpůsobené pro imobilní cestující. Pro ně také bude mít vůz široký nástupní prostor a plošinu na vyzvednutí.

České dráhy nyní provozují celkem 209 řídících vozů čtyř základních typů. První z nich uvedly do provozu v roce 1995.

Společnost Pars nova zahájila vlastní vývoj řídících vozů v roce 2003. Nový řídící vagón pro klasické soupravy je již třetím typem vyvinutým a vyráběným společností Pars nova v Šumperku a navazuje na velký řídící vůz pro motorové vlaky.

Josef Janda, janda@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688